Trobareu tota la informació relacionada amb la preinscripció de l’ESO a dins de l’apartat PREINSCRIPCIÓ ESO (inclosa la presentació de portes obertes).

Aules de capacitació digital

• Podeu consultar la guia amb la tota la informació fent clic a l’enllaç.
  • Per a més informació i per realitzar inscripcions podeu trucar al tlf. 933388253 o enviar un correu a8033912@xtec.cat

Nous cursos!!!

• Curs1 – A concretar a partir del 4 d’abril.
  • Curs 3 – Inicia el 4 d’abril (17h-18:30h)

El Mercè, guanyador dels millors booktràiler i pòster del First Literary Dates 2024

• Aquesta tarda s’ha celebrat el First Literary Dates al Poliesportiu Can Ricart de Sant Adrià del Besòs. Una quarantena d’alumnes del nostre centre han pogut gaudir d’un esdeveniment ben especial: una trobada per compartir les lectures, que es van triar de diversos… Llegeix més»

Celebrem el Dia Mundial de la Poesia, 21 de març

Avui dijous 21 de març és el Dia Mundial de la Poesia. Enguany a l’institut -des dels departaments de Visual i Plàstica i Català- s’ha elaborat un mural que, amb el nom de “Cent anys, cent versos”, vol retre homenatge als poetes Vicent Andrés… Llegeix més»

Visita a la delegació territorial de Mapfre a l’Hospitalet

El passat 18 de març, l’alumnat de primer d’Administració i Finances de l’Institut va tenir l’oportunitat d’apropar-se al món empresarial mitjançant una visita educativa a la delegació territorial de Mapfre a l’Hospitalet.
Durant la visita, els nostres alumnes van conèixer la història de Mapfre, una… Llegeix més»

Ens visita l’escriptor Vicent Borràs, gràcies al programa “Autors a les Aules”

La biblioteca ha acollit avui dia 18 de març dues sessions amb l’escriptor valencià Vicent Borràs, gràcies al programa de la Institució de les Lletres Catalanes (ILC) “Autors a les Aules”
Els alumnes de 1r d’ESO van llegir el seu llibre El iaio a Nova… Llegeix més»

Una trobada per socialitzar l’experiència lectora, el First Literary Dates s’acosta

El dijous 21 de març tindrà lloc el First Literary Dates, que enguany deixa l’Hospitalet i es traslada a Sant Adrià del Besòs, al Poliesportiu Can Ricart, on va néixer el 2016. A l’Institut Manuel Vázquez Montalbán,  Rosalía Delgado, exalumne del nostre centre, va crear… Llegeix més»

Celebrem el Dia Internacional de les Dones, 8 de març

El 8 de març celebrem el Dia Internacional de les Dones. Es volen reivindicar els drets de les dones en totes les esferes de la vida pública i privada, i reflexionar sobre la condició femenina. Aquesta celebració no es basa en un únic fet,… Llegeix més»

Nou reconeixement a la Biblioteca Mercè Rodoreda

La Xarxa de Biblioteques Escolars de Catalunya ha reconegut la nostra biblioteca amb el segell de Bones Pràctiques gràcies al projecte “El llibre àlbum, una altra manera de llegir”, que ha estat publicat per fer-ne difusió al web del Departament d’Educació. En concret, es reconeix… Llegeix més»

Selecció sobre literatura juvenil fantàstica i donació de l’escriptora Alba López

A la Biblioteca del centre us hem preparat una selecció de llibres dedicats a la literatura fantàstica i ciència-ficció. Hi trobareu sagues de móns com els de Nàrnia o els de La leyenda de Noa, a més d’exemplars de les sagues d’Amanda Black, Harry… Llegeix més»

Alumnes de 3r assisteixen a l’acte de commemoració en memòria de les víctimes de l’Holocaust 2024

Alumnes de 3r d’ESO de l’Institut Mercè Rodoreda van assistir el passat dimecres 31 de gener a l’acte de commemoració en memòria de les víctimes de l’Holocaust al municipi de Flix (Tarragona) i a la inauguració del mural de memòria històrica de l’artista Roc Blackblock.
L’acte,… Llegeix més»

Visita de 2n de Batxillerat a l’exposició “IA: Intel·ligència Artificial”

El passat dijous 1 de febrer, els alumnes de 2n de Batxillerat van visitar el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) i van poder gaudir de l’exposició “IA: Intel·ligència artificial“.
Arran del contingut treballat a classe, van descobrir les diferents visions actuals de la… Llegeix més»

Sortida de química a la UAB

El dimecres 31 de gener, els alumnes de Química de 1r i 2n de Batxillerat hem anat al campus de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Hem vist la facultat de ciències i biociències, fet simulacions amb ordinador d’estructures químiques i hem fet experiments al laboratori molt interessants com per exemple: trobar empremtes dactilars, analitzar contaminants de l’aigua, experimentar amb metalls amb memòria de forma o amb nitrogen líquid i obtenir un polímer semblant a l’slime. Ha estat una jornada molt profitosa.

Podeu veure algunes fotos a aquest link: fotos química interactiva