Memòria del projecte Tàndem. Curs 2017-2018.

El Departament de Ciències Socials ha continuat la col.laboració amb el Museu d´Història de l´Hospitalet amb activitats, programades per al segon i tercer trimestre del curs 2017-18, en les que han participat un total de 90 alumnes de 4t d´ESO i els professors Rosa Mª Aldabó i Eduardo Riol.

La recerca ha consistit en fer un treball sobre els orígens i vivències familiars durant la postguerra i el franquisme.

El punt de partida va ser l´anàlisi de les dades obtingudes després de l´enquesta realitzada per grup-classe sobre la procedència de tres generacions (avis, pares, alumnes) i la seva representació gràfica. Seguidament van elaborar un arbre genealògic senzill per acabar amb la redacció d´un relat a partir de les entrevistes que els alumnes van fer als seus familiars.

El context històric es va treballar amb la participació de l´alumnat en el taller :

“Addictes i resistents. El franquisme i l´antifranquisme a l´Hospitalet, 1939-1975” dirigit per la Isabel Boj, professora de la Universitat de Barcelona. Aquesta activitat, realitzada a l´aula en tres sessions diferents entre els mesos d´abril i maig, es va complementar amb la ruta antifranquista per Collblanc-La Torrassa programada pel Museu d´Història de la Ciutat.