L’Institut Mercè Rodoreda participa en el projecte Small World Initiative (SWI)

Els alumnes de 4t d’ESO de l’optativa de Biologia i Geologia han participat en el projecte Small World Initiative (SWI). Aquest projecte s’ha dut a terme gràcies a la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’alimentació de la Universitat de Barcelona. Concretament, la secció de Microbiologia del Departament de Biologia, Sanitat i Medi Ambient.

És un projecte internacional, que té com a principal objectiu divulgar l’ús racional dels antibiòtics i l’aprenentatge en la recerca de microorganismes productors de nous antibiòtics, amb les mesures de bioseguretat convenients, en els centres d’educació secundària.

L’SWI és un programa innovador que es va dissenyar a la Universitat de Yale (EEUU) el 2012 per Jo Handelsman. A partir d’aquí, estudiants de tot el món porten a terme un treball de camp que consisteix en agafar mostres de sòls  que serviran per fer la recerca de nous antibiòtics.

Els alumnes de 4 d’ESO, guiats pel personal de la Facultat, han treballat amb mostres de sòls que ells mateixos han portat, ja que es considera que dos terços dels antibiòtics disponibles procedeixen de bacteris o fongs aïllats dels sòls.

A partir de les mostres de sòl han aïllat bacteris i han realitzat assaigs contra microorganismes de rellevància clínica, caracteritzant-ne aquells que han mostrat una activitat antibiòtica.