Els departaments didàctics de l’Institut Mercè Rodoreda ja han presentat les seves propostes de treballs de recerca que s’hauran de lliurar el proper curs. El director es va reunir amb els alumnes de 1r de batxillerat per explicar-los la metodologia de la recerca i les instruccions a seguir a partir d’aquest moment. Els alumnes hauran de triar 10 propostes de la llista i des de coordinació se’n farà l’assignació. Durant l’últim trimestre de l’actual curs s’haurà de començar el treball.
Si vols consultar-los continua llegint aquest article.
PROPOSTES TREBALL RECERCA, CURS 2017-18
DEPARTAMENT DE CASTELLÀ |
El mundo del libro, su conservación, clasificación, difusión y lectura: la biblioteca/la librería. |
Análisis de una obra literaria (narrativa, lírica o dramática): características, técnicas… |
La mujer en la literatura. |
Rutas literarias: caminos poéticos y narrativos (acotado a una ruta). |
El tratamiento de la lectura en el aula. |
Uso del lenguaje en los medios de comunicación. |
Análisis de las particularidades lingüísticas del castellano. |
¿Las mujeres que leen y escriben son peligrosas? |
Se considerarán las propuestas de los alumnos. |
DEPARTAMENT DE CATALÀ |
Simbologia de la fauna i flora en l’obra de Mercè Rodoreda |
La figura femenina en la literatura medieval |
La literatura universal al Coral romput de Vicent Andrés Estellés |
Literatura catalana del segle XXI escrita per dones (Milena Tusquets, Marta Rojals, Llúcia Ramis, etc) |
Dona i literatura (es pot pactar de quina època amb l’alumnat) |
Literatura i exili (Guerra Civil espanyola) |
DEPARTAMENT SOCIALS |
Història contemporània (II República, Guerra Civil, Franquisme, Transició), recerca a través de fonts primàries -arxiu- |
Seguiment de temes d´actualitat a través de la premsa |
TR d’Art a concretar segons els interessos de l´alumnat |
SEMINARI DE FILOSOFIA |
Diàleg (s) de Plató. Idees pròpies i idees d’altres pensadors. |
La dona i la Filosofia |
Nietzsche i Déu. Una relació d’amor i odi. |
SEMINARI DE CLÀSSIQUES |
Romans a prop del riu Llobregat? |
El món del vi: de Grècia a Catalunya |
Els instruments musicals a Grècia i Roma |
Geografia mítica |
DEPARTAMENT D’ANGLÈS |
Anàlisi d’una pel·lícula i una obra literària |
Incidències dels anglicismes a la llengua Catalana /Espanyola |
Recull de diferents materials i metodologies en l’ensenyament de la llengua anglesa. |
El conflicte racial als E.U.A |
Diferències entre el sistema educatiu anglès i el català. |
DEPARTAMENT DE VISUAL I PLÀSTICA |
L’Hospitalet, nou districte cultural. |
Passat i present del Centre d’Art Tecla Sala |
Centres culturals a l’Hospitalet. |
Creació de la senyalització dels diferents espais de l’institut. |
DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ FÍSICA |
Els “Fit-Games”, una proposta per a la millora de la condició Física |
Anàlisi del nivell de Condició Física en els alumnes de 4t ESO dels instituts de l’Hospitalet |
– L’esport com a mitjà de control i manipulació social dels Estats: antecedents històrics i present |
Els orígens de la pràctica del rugbi a L’Hospitalet |
Estudi sobre la relació de l’Hospitalet i el desenvolupament de l’Olimpíada antifeixista a la Barcelona prebèl·lica |
– Comparació de mètodes de pressa de pulsacions |
SEMINARI DE FÍSICA I QUÍMICA |
Obtenció d’indicadors naturals (Flory) |
Contingut de vitamina C en diferents fruites (Yolanda) |
Anàlisi dels filtres de les ulleres de sol (Marta) |
DEPARTAMENT DE MATEMÀTIQUES |
El nombre . |
El nombre e |
Les Matemàtiques a l’antiguitat: Babilònia i Egipte. Què calculaven? Com representaven els nombres? Quins problemes els preocupaven? |
Treball obert a proposta de l’alumne |
DEPARTAMENT DE MATEMÀTIQUES- ECONOMIA |
Les cooperatives a Catalunya. |
Elaboració d’un IPC local. |
Pla d’empresa projecte empresarial (anglès o català) |
DEPARTAMENT DE FRANCÈS |
El nostre país a la premsa francesa i França en els nostres diaris. Influència del francès en la nostra societat |
Literatura i cinema: comparar una obra literària amb la seva pel·lícula, versió adaptada. Similituds i diferències |
Estudi d’un personatge francès (per exemple: Jean de La Fontaine, les frères Lumière, Mari Curie, etc.) o d’una regió francesa (costums, tradicions, història, llocs més emblemàtics, etc) |
La cançó francesa i la seva influència en el nostre país. Estudiar les lletres de les cançons, analitzar-les i comparar-les amb temes socials de la cultura francesa |
Quèbec i Canadà: multiculturalisme. Estudi de la realitat social, cultural i lingüística del Canadà. Estudi comparatiu amb la realitat del nostre país |
El còmic francobelga |
DEPARTAMENT DE MÚSICA |
La vida musical a l’Hospitalet d’avui: on i com es fa música en aquesta ciutat? |
La producció musical com a feina creativa: quines són les funcions i aportacions del productor durant la gravació d’un disc? |
El jazz als audiovisuals: on, quan i per què es fa servir la música de jazz als diversos gèneres audiovisuals? (cinema, vídeos musicals, televisió, publicitat, videojocs…). [Es pot triar un altre estil musical: rap, música clàssica, thrash metal, músiques del món…] |
El compositor (o l’intèrpret) al cinema: com el presenten els biopics? (pel·lícules biogràfiques). |
Com sona l’Hospitalet? Enregistrament dels diversos paisatges sonors de la ciutat i elaboració d’un mapa sonor comentat. |
Anàlisi tècnica d’una obra musical, d’un disc o de la música d’una producció audiovisual (a proposta de l’alumnat). |
DEPARTAMENT DE CIÈNCIES EXPERIMENTALS |
La diabetis. |
Al·lèrgies alimentàries |
Com poden ajudar les plantes medicinals en el benestar de les persones |
Espècies invasores en els parcs de l’Hospitalet. |
Les roques ornamentals a l’Hospitalet |
Trastorns alimentaris |
Comportament dels animals en captivitat (al zoo) |
Utilització de les eines TIC en el desenvolupament de dissecció d’òrgans |
DEPARTAMENT DE TECNOLOGIA |
Aprofitament d’energies renovables |
2. CIÈNCIA, TECNOLOGIA I SOCIETAT :
Estudi de temes de filosofia i ciència |
3. INFORMÀTICA:
Programació d’aplicacions en Android Programació amb Scratch |
4. CONTROL PROGRAMAT:
Control de sistemes amb autòmat programable (PLC) Control de sistemes diversos amb microcontrolador (Arduino) |
5. ANIMACIÓ AMB BLENDER |
6. ECONOMIA I ORGANITZACIÓ INDUSTRIAL |