Tercera sessió del taller: Somriu, són adolescents!!

 

20151124_192509

 “QUE NO ES TRENQUI LA CORDA”

En aquesta sessió comencem parlant dels límits. Els límits s’han d’establir amb criteri, les rutines i els límits els donen seguretat.

Es parla de com veiem l’adolescència,sovint aquesta mirada es fa des del conflicte i  la por i no deixem que l’adolescent gestioni. De vegades no ens enrecordem de parlar-li i explicar-li les coses. És important marcar pautes i horaris, preservar que tinguin uns espais on fer les feines. També la manera de gestionar el conflicte, quan ens enfadem i “montem el pollo” perdem una oportunitat de parlar amb ells. Hem de tenir una mirada com a pares/mares però també amb una mica de complicitat, no com a conflicte.

20151124_192438

És important l’escolta activa.

Alguns trucs per establir una bona relació i comunicació:

– Buscar el moment adequat.

– Evitar jutjar a priori.

– Començar a practicar amb temes no conflictius.

– Contextualitzar el que diu el nen amb el seu moment evolutiu.

– Mirar als ulls.

– Fer gestos d’assentiment.

– Comprovar que entenem (fer preguntes aclaridores).

– Resumir amb les nostres paraules el que el nen ens explica.

– Identificar el sentiment que hi ha darrere el que diu.

– Evitar l’excés: la interacció contínua de l’adult genera rebuig en la criatura i fa poc útil el missatge:

Missatge tu, missatge jo

Quina diferencia hi ha:

Estic farta de les tevés mentides / Em sento enganyat/da

Atributs que queden etiquetats, no equiparar la persona a la conducta.

Acabem el taller fent una enquesta de valoració per part dels assistents.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>