Notícies del lloc

Ús opcional de Moodle a través dels dispositius mòbils

per Administrador Moodle -

Als usuaris de Moodle de l'institut

És possible instal·lar una aplicació de Moodle als dispositius Android o iOS i accedir a una bona part de les utilitats i funcions de Moodle des d'aquests dispositius. Per fer-ho cal:

1.- Baixar i instal·lar l'aplicació Moodle per a mòbils i tauletes des de https://download.moodle.org/mobile/ (vegeu guia de més avall)

2.- Configurar l'aplicació al mòbil: cada usuari/ària haurà de definir quines notificacions vol rebre al seu mòbil o tauleta (Notificacions mòbil) anant a Configuració del meu perfil | Missatgeria. (es convenient activar totes les opcions per a la columna "Notificacions mòbils")

Instal·lació de l'aplicació

• Cal baixar-se l'aplicació per al dispositiu mòbil o tauleta des de la pàgina https://download.moodle.org/mobile/depenent del dispositiu que tingueu (Android o iOS) us readreçarà al sistema de descàrrega de cadascun dels sistemes i la podreu descarregar. També és possible obtenir l'aplicació a través de Google Play Store.

Obriu l'aplicació, afegiu l'URL del Moodle del centre que és

http://educaciodigital.cat/ies-m-narcismonturiol/moodle/   i feu clic a Afegeix.

A continuació posar el nom d'usuari i contrassenya que es fa servir per entrar a Moodle habitualment.

Alta dels alumnes a un curs determinat de Moodle

per Administrador Moodle -

Amb el canvi de versió, les inscripcions a un curs determinat  estan, per defecte, en mètode manual.

Per tal d'activar l'autoinscripció de l'alumne el professor editor del curs ha d'activar el mètode d'autoinscripció.

Per fer-ho cal:

1.- Obrir el curs

2.- Anar al Menú lateral Configuració i triar de forma consecutiva les opcions Usuaris i Mètodes d'inscripció

3.- Afegir el mètode Autoinscripció (del menú desplegable)

4.- S'obre una pantalla per indicar els diferents paràmetres: aquí es pot indicar la clau d'inscripció (anotar-la per poder-la donar als alumnes). Podem optar per no posar-la de forma que qualsevol usuari registrat a Moodle pot inscriure's al curs i accedir-hi. També podem indicar altres aspectes com durada del curs, dates d'inici i acabament,. etc.

Confirmar el canvis clicant a "Afegeix un mètode".

Registre dels alumnes a Moodle

per Administrador Moodle -
Per accedir als continguts d'aquesta aplicació cal estar registrat com a usuari.

Els alumnes i professors registrats el curs passat cal que utilitzin el nom d'usuari i contrasenya que tenien.

Els usuaris nous cal que es registrin seguint el següent procediment:
1.- Clica a l'enllaç "Entradaque hi ha a la part superior dreta de la pàgina principal d'inici del Moodle. L'acció  et portarà a la pàgina d'accessos.
2.- Clica l'opció "Crea un compte d'usuari nou" que hi ha a la pàgina d'accessos.
3.- Emplena els camps que se'ns demana: nom d'usuari i contrasenya (cal apuntar-los a part per evitar oblits ja que els necessitem per accedir a moodle), correu electrònic, nom i cognoms, població, país i els caràcters de verificació. Finalment confirmar clicant "Crea el meu compte".
4.- Se t'enviarà inmediatament un correu a la teva adreça electrònica.
5.- Llegueix el correu i fes clic en l'enllaç web que inclou.
6.- En clicar-lo es confirmarà automàticament el teu nou compte i ja podras entrar introduint el nom d'usuari i la clau d'accés.

Per accedir als cursos de Moodle pot ser que se'ns demani una clau per a la inscripció que s'ha de sol·licitar al professor/a o responsable d'aquest curs. Una vegada introduïda aquesta clau ja no s'haurà de tornar a introduir en posteriors accessos per a aquest curs en concret.