GEP-GEP2-GEP3

Boixar Rogaine

Physics

Presentations

ACCÉS A LES ACTIVITATS GEP-1:

Meet the Elements                Percentages             Altres Activitats GEP

Economy          International Trade

ACCÉS A LES ACTIVITATS GEP2:

Do we Move the Earth when we run?    Altres Activitats GEP2      A better job?

GRUP D’EXPERIMENTACIÓ PER AL PLURILINGÜISME

OBJECTIUS

1. Consolidar el català, llengua pròpia de Catalunya, com la llengua vehicular de referència de l’aprenentatge i com a dinamitzadora del tractament integrat de les llengües.
  2. Garantir el domini equivalent de les dues llengües oficials en acabar l’ensenyament obligatori.
  3. Incrementar el coneixement i l’ús de diferents llengües estrangeres per a interactuar en un context lingüístic i cultural complex, i proporcionar a l’alumnat els instruments per garantir-los oportunitats de comunicació i d’aprenentatge al llarg de la vida i la capacitació i la formació professional.
  4. Afermar i difondre les llengües d’origen de l’alumnat nouvingut, com a riquesa personal i col·lectiva.

EL PLURILINGÜISME

El curs 2016-2017,  l’Institut de la Sénia amb la voluntat d’innovar i millorar en llengües estrangeres  va entrar a formar part del GEP (Grup Experimental per al Plurilingüisme).

Es tracta d’una iniciativa del Departament d’Ensenyament que té com a objectiu introduir les llengües estrangeres en matèries no lingüístiques dels centres educatius seguint la metodologia AICLE.

Al nostre centre, les matèries que fins ara han participat al projecte són matemàtiques, tecnologia, economia i ciències naturals.

Amb aquesta iniciativa, hem aconseguit augmentar el nombre d’hores en les quals els nostres alumnes estan exposats a la llengua anglesa, fet que afavoreix l’adquisició de la competència lingüística en aquesta llengua.

EQUIP IMPULSOR

1. Gaietà Llopis – Coordinador pedagògic,  Membre de l’Equip Directiu
  2. Orfelina Martí – Departament de llengües estrangeres, Coordinació
  3. Helena Balagué – Professora de ViP, equip CLIL
  4. Florenci Sales – Professor de física i química, equip CLIL
  5. Cosme Cruzado – Professor tecnologia, equip CLIL

FORMACIÓ

Per tal de dur a terme el Projecte, l’equip directiu del Centre i el professorat que forma part de la comissió impulsora ha hagut de rebre una formació:

Jornada d’intercanvi d’experiències

Formació per als equips directius dels centres GEP (1er any)

Formació pels docents del GEP (1er any) Curs semipresencial. Internivells: Educació Infantil-Primària-Secundària

Aquesta formació ha estat  transferida per l’equip impulsor a la resta del professorat a través de les reunions de coordinació i claustres.

QUÈ VOLEM ACONSEGUIR?

• Millorar els resultats globals en llengua anglesa.
  •  Assegurar la inclusió de l’anglès a les assignatures no lingüístiques.
  •  Augmentar progressivament el nombre d’alumnat que en acabar l’ESO puguin acreditar el nivell B1 d’anglès del marc comú Europeu de referència.
  •  Augmentar progressivament el nombre d’alumnes que estudien una segona llengua estrangera (francès).
  •  Augmentar progressivament el nombre d’alumnes capaços de comprendre oralment i per escrit llengües diferents de la seva a través de nombroses pràctiques d’intercomprensió.

COM HO FEM?

• Desenvolupant projectes cooperatius de centre en llengua anglesa.
  • Creant materials didàctics de diferents matèries en anglès.
  • Utilitzant l’anglès com a llengua curricular en diferents matèries.

QUÈ FEM?

diversidad-700x357Xerrades i lectures en llengua anglesa. També fem el projecte Erasmus + “AWHAS” (A WORLD OF HARMONY AND SCIENCE) i diversos projectes eTwinning (PHYSICAL AWARENESS).

Retolació plurilingüe dels diferents recintes del centre.

COM EN FEM DIFUSIÓ?

• Publicació del projecte GEP a la web del centre.
    • Difusió a la comunitat educativa a través de reunions de Claustre i Consell Escolar.
    • El projecte direcció.
    • Al PEC del centre.
    • Memòria Anual.
    • Reunions d’inici de curs.
    • Visites personalitzades durant el període de preinscripció.
    • Presentacions als diferents centres de primària adscrits.
    • Publicacions a les revistes locals.