Història

El centre, inicia la seva activitat al curs 75/76 depenent de l’Ajuntament de La Sénia, a partir del tercer trimestre del curs 88/89 s’ubicat al carrer Domenges, s/n.

L’Institut La Sénia  sempre ha donat resposta a les necessitats de formació de la nostra localitat, però també als alumnes que venen de Rossell, La Pobla de Benifassà, i altres poblacions i barris, ha anat canviant i evolucionant al mateix temps que ho fa la societat.

El centre imparteix els estudis de:

• ESO
  • Batxillerat
  • Cicles Formatius:

• Grau mitjà de Gestió administrativa
    • Grau superior de Comerç internacional

Línia de temps de l’Institut La Sénia

1975-76:  Inici d’activitats com a centre de FP depenent de l’Ajuntament de la Sénia.  El centre ocupava l’espai remodelat i adaptat d’una antiga fàbrica dins el nucli urbà.

1985-86: Canvi de titularitat.  Passa al Departament d’Ensenyament. Experimentació d’ensenyament secundari fins als 16 anys: S’introdueix FP + BUP fins a 2n. curs.  Mai no es va impartir COU. Posteriorment, centre experimental de mòduls professionals.

1995-96: Introducció experimental de 3r. ESO.

1996-97: 1r., 3r. i 4t. ESO.  La necessitat d’espai obliga l’IES a ocupar, a més, l’edifici antic de les escoles, que ja disposaven d’un centre totalment nou adaptat a les necessitats de la LOGSE.  Els dos edificis de l’Institut es troben a una distància d’uns 200 metres l’un de l’altre.

1997-98: Es completa l’ensenyament secundari obligatori.

1998-99: Durant el segon trimestre finalitzen les obres del nou centre de secundària que és ocupat a partir del tercer trimestre del curs. El cicle de Fusta continua al centre vell per la complexitat que suposa traslladar el taller.

1999-00: El curs s’inicia amb la totalitat d’alumnes i professorat al centre de nova construcció.

2003-04: Comença a impartir-se el Cicle Formatiu de Grau Superior de Producció de Fusta i Moble

2005-06: Comença a impartir-se el Cicle Formatiu de Grau Superior de Comerç Internacional