Qui és en Gorgui?

Enguany tindrem en Gorgui durant el mes d’abril. Un projecte d’antics alumnes de l’institut que torna a casa per Sant Jordi. Aquí teniu la història extreta de la web dels Diables de Cerdanyola

El naixement del drac Gorgui:

La idea de crear un drac per Sant Jordi va sortir dels alumnes grans de l’institut Gorgs. Juntament amb la professora de plàstica, van crear un gran drac de ferro, recobert amb malla i paper de diari. Tota aquesta gestació va ser per al Sant Jordi del 2007. Van estar temps creant-lo, no tenien totes les hores que voldrien. Van pintar-lo amb colors llampants i van exposar-lo conjuntament amb els concursos que es realitzaven per Sant Jordi aquell any.

Un any després, van presentar-se les obres de l’institut, venia el trasllat, i la direcció i professorat van decidir donar-lo en adopció als diables de Cerdanyola amb la intenció que tingués més espai i poder-lo lluir pels carrers de Cerdanyola.

El drac, anomenat Gorgui, en motiu del lloc de creació va ser traslladat, desmuntat (la part exterior), i tornat a construir amb fibra de vidre, ja que el paper amb les espurnes podria cremar.

Des de llavors, ha estat recorrent els carrers de Cerdanyola per cada festa major. És la joguina dels petits, amb la seva cara peculiar. Ara, l’any 2016, amb la nova bèstia de la colla, la Puput, el Gorgui ha passat a ser el petit de la colla. Sempre serà un petit drac amb molta força quan es fa fosc.