Projectes de recerca i treballs de síntesi

Acaben de començar els Projectes de Recerca i els Treball de Síntesi a la ESO. Durant el que queda de curs els alumnes de primer, segon i tercer de l’ESO treballaran en els Treballs de Síntesi mentre que els de quart hauran de fer un Projecte de Recerca.

Treball de Síntesi 1r ESO:

Cada classe s’encarregarà de fer un telenotícies on cada grup tindrà assignada una secció (política, internacional, etc). Hauran de buscar els continguts, redactar la notícia, gravar-la i muntar-la. També seran responsables dels anuncis i els patrocinadors. Seran els redactors, els regidors i els productors. Els alumnes ja van escoltar els consells de la redactora de l’info-K que va venir fa un parell de setmanes. Visitaran la potabilitzadora, els estudis de gravació de CRATOR produccions i aniran al cinema El Punt per copsar la notícia.

Treball de Síntesi 2n ESO: El Mediterrani

Els alumnes treballaran els diferents àmbits educatius seguint un fil conductor comú: el mar Mediterrani, bressol de cultures. Visitaran al Museu Marítim de Barcelona com a complement de les classes.

Treball de Síntesi 3r ESO: Vine a Cerdanyola

Com si es tractés d’una agència de viatges o una productora de publicitat els alumnes de 3r hauran de vendre Cerdanyola al món. Hauran d’elaborar un vídeo promocional de la ciutat i un tríptic o díptic on expliquin les virtuts de la nostra vila. Per documentar-se visitaran el poblat ibèric de Ca n’Oliver i faran una ruta per les cases Modernistes de Cerdanyola.

Projecte de Recerca de 4rt:

Es treballa en 4 línies temàtiques

• Estudi de Collserola: Els alumnes hauran d’estudiar l’ecosistema amb més pressió demogràfica del territori.
  • Modernisme al Vallès: Els alumnes visitaran diferents punts d’interès arquitectònic a Cerdanyola, Sabadell i al MNAC per copsar l’impacte d’aquesta
  • ONGs i voluntariat: Amb visites i entrevistes a diferents ONGs de Cerdanyola hauran de dissenyar un projecte en el que el centre hi pugui participar en un futur.
  • Projecte de Treball social: Recuperació de la riera dels Gorgs. Al acabar el projecte els alumnes han de fer una proposta a l’Ajuntament de Cerdanyola per recuperar aquest espai.