L’EXPANSIÓ DE L’AMBROSIA

El problema que tenim, és que una planta anomenada ambrosia s’està expandint per tota Europa. És una planta que prové d’EEUU, però al transportar altres llavors, les d’aquesta se sumen al viatge. S’ha convertit en una plaga ja que no té un depredador que se la mengi. Les conseqüències d’això són que produeix moltes al·lèrgies i destrueix els altres cultius.

Una de les solucions més proposades, és introduir un escarbat  provinent d’EEUU que menja ambrosia. Altres opcions, també són tallar o arrancar tota l’ambrosia, utilitzar herbicides químics, o introduir altres animals, com per exemple ovelles, que es mengin l’ambrosia.

Al final, ens hem decantat per l’última opció: la de portar ovelles. La idea que tenim, és d’entrenar-les per a que aprenguin que han de menjar ambrosia i no altres cultius. No hem escollit les altres opcions, ja que creiem que la d’introduir un escarbat que es mengi l’ambrosia no és una bona idea ja que podria portar malalties o podria resultar una plaga. Tampoc hem escollit la de tallar o arrancar totes les plantes perquè seria molt car. I no hem escollit la d’utilitzar herbicides químics ja que podria fer malbé als altres cultius.

Així que, el que proposem nosaltres, definitivament, es portar ovelles als camps on hi hagi ambrosia i que se la mengin.

AUTORS: Berta Llobet, Raúl Osto, Héctor Salguero, Andrea Mayorga, Miguel Martínez