La Marató de TV3 al centre

El divendres 16  una de les col·laboradores de la fundació de la Marató de TV3 vindrà a fer la xerrada de sensibilització al centre als alumnes de 3r d’ESO i de 1r i 2n de batxillerat científic. Enguany La Marató tracta l’ictus i les lesions cerebrals i medul·lars adquirides o traumàtiques. En aquest link teniu el vídeo que passaran als nostres alumnes.

L’ictus és una de les tres causes de mort a Catalunya juntament amb l’infart i el càncer. És la primera causa de malalties en dones i la tercera en homes. A Catalunya s’atenen 18 ictus al dia, això són 126 ictus a la setmana. Les lesions traumàtiques i l’ictus provoquen una gran dependència a qui les pateix i els canvia la vida en un segon. Hi ha molts avenços en cèl·lules mare, rehabilitació, tecnologia… però perquè arribin a ser segurs i efectius i puguin fer-se servir amb pacients reals queda un llarg camí. Enguany el 18 de desembre La Marató diu molt de tu.

Enguany La Marató fa 25 anys. Des del 1992 i fins al 2013, ha finançat un total de 723 projectes de recerca biomèdica, tot destinant-hi 125.652.645 €, xifra que situa la Fundació en una de les principals fonts de finançament de la recerca biomèdica a Catalunya.

Paral·lelament, el mateix divendres 16 de 17 a 19 hores es farà al gimnàs l’activitat “El Gorgs es mou per a La Marató“. Es cobrarà una entrada i el que es recapti es destinarà a La Marató d’enguany.