Xerrades de l’Institut Guttmann

El passat dimarts 24 d’octubre es van realitzar les xerrades de l’Institut Guttmann al centre, com cada any, per a l’alumnat de 4t d’ESO.

Les xerrades tracten sobre les lesions medul·lars i neurològiques greus. L’encarregat d’impartir les xerrades va ser en Ricard Hernández Garcia, un noi que va patir una lesió medul·lar als 23 anys i que, ara que ja en té 39, ha encarrilat la seva nova vida en tots els sentits.

L’objectiu bàsic d’aquestes xerrades és conscienciar els joves de la prevenció, de la necessitat de valorar el perill de certes opcions, de ser assenyats en les seves decisions en el dia a dia, de no posar-se en risc per no sospesar els perills en l’àmbit de la conducció de vehicles (bicicleta, moto o cotxe), pràctica d’esports amb riscos o altres situacions que comportin perill potencial. El representant de l’Institut Guttmann va presentar la campanya “Game over“, que intenta minimitzar les xifres de lesionats tant com sigui possible.

L’exposició anava acompanyada d’un vídeo il·lustratiu d’accidents i accidentats, amb un tractament molt correcte de la temàtica. En Ricard Hernández va saber connectar perfectament amb els alumnes, que van seguir amb molt d’interès, i van fer preguntes que els van ajudar a conèixer de primera mà un món desconegut per a ells i, d’una manera propera i afable, van ser respostes en tot moment. En realitat, els alumnes van exposar que els hauria agradat disposar de més temps.

Creiem que la perspectiva de l’alumnat sobre les situacions de risc tractades, així com la dels lesionats medul·lars, s’ha modificat notablement. Per l’experiència d’altres anys, després de temps, alumnes i exalumnes el centre encara recorden la xerrada a la qual van assistir de manera molt positiva.

Felicitem l’Institut Guttmann per la grandíssima tasca que duu a terme.

Aquí teniu un vídeo del programa, val molt la pena. Per més informació: I.Guttmann