Projecte de llengües: AICLE / CLIL

L’Institut Salvador Espriu té la voluntat de pontenciar l’aprenentatge de  llengües estrangeres:

1. Amb un enfocament comunicatiu de l’anglès que té com a prioritat que l’alumnat pugui entendre i expressar-se oralment en anglès i que l’anglès sigui una de les llengües de comunicació del centre

2.  Oferint com a mínim una matèria no lingüística en anglès a cada curs de l’ESO sempre que sigui possible (Projecte Let’s CLIL)

3. Oferint a l’alumnat l’oportunitat d’aprendre una segona llengua estrangera (francès o alemany) al llarg de 4 cursos d’ESO i obtenir un A2 al final de l’ESO.

Com?

1. Enfocament comunicatiu de les classes d’anglès

Millorar la competència lingüística comunicativa en llengua anglesa

Actuacions:
    • Metodologia activa d’aula que proporciona contextos significatius per a propiciar el treball de llengua i dels 4 skills i el plurilingüisme.
    • Èmfasi en l’expressió i interacció oral en anglès amb ús diari i més intensivament en els desdoblaments.
    • Pla d’Impuls a la lectura extensiva en anglès. Es fa un treball de lectura graduada a cada nivell per acompanyar a l’alumnat a progressar i a consolidar el nivell de comprensió lectora de textos en versió original (per exemple, Wonder, The Curious Incident of The Boy in the Nighttime…)

1. El projecte AICLE (Aprenentatge Integrat de Contingut i Llengua Estrangera) – LET’S CLIL!!!

Millorar la competència lingüística comunicativa en llengua anglesa

Actuacions:
    • Impartir un mínim d’una matèria en anglès en cada curs de l’ESO sempre que sigui possible (per exemple, Ciències Naturals o Ciències Socials) i ampliar la immersió en aquesta llengua estrangera.
    • Coordinació de professorat de matèria no lingüística i professorat d’anglès.
    • Organització d’un intercanvi amb un grup de 25 alumnes de 3r d’ESO amb l’Institut de secundària Cals de Nieuwegein (Països Baixos).
    • Activitats en anglès en d’altres matèries del currículum.

1. Impuls a la segona llengua estrangera (francès o bé alemany)
Objectiu:

Introduir a l’alumnat en l’aprenentatge d’una segona llengua estrangera

FRANÇAIS. ALLEZ, C’EST PARTI!

ICH LIEBE DEUTSCHE!

Notícies AICLE