Música per tocar el cel

Enguany hem iniciat un projecte de col·laboració amb l’OBC (Orquestra de Barcelona i Nacional de Catalunya) per tal que la gent jove s’impliqui en la programació educativa de l’Auditori. Juntament amb altres centres els estem ajudant a confeccionar un concert! Per a dissenyar el programa del concert, el punt de partida és un conjunt d’imatges de l’univers obtingudes a l’observatori astronòmic del Montsec. A cada centre ens toca triar unes imatges, la música (simfònica) i muntar un vídeo amb una durada total de 10′. A l’abril, l’OBC interpretarà a l’Auditori el concert dissenyat per les escoles.

Hi participa alumnat de l’optativa de música de 4t d’ESO, i d’altres cursos d’ESO i BTX interessats en el projecte.

Per a desenvolupar-lo, al desembre vam rebre a l’institut la visita de l’astrofísic Enric Herrero, que treballa a l’Observatori del Montsec. I la setmana passada vam gaudir amb una xerrada amb la fagot solista Silvia Coricelli, de l’OBC.
També hem anat al Museu de la Música, a un assaig i a un concert de l’OBC.

L’objectiu final és apropar els joves a la música clàssica… música per tocar el cel!