Taller Educació Financera

Avui 10 d’Abril, al nostre institut,hem finalitzat la 5a edició del Programa EFEC, que ofereix tallers d’educació financera bàsica per alumnes de 4t
d’ESO de les escoles públiques, concertades i privades de Catalunya que ho sol·licitin.

Cada curs són més les escoles i voluntaris que s’adhereixen al programa impulsat per l’Institut d’Estudis Financers (IEF), els departaments d’Ensenyament i de la Vicepresidència i d’Economia i Hisenda de la Generalitat de Catalunya i les principals entitats financeres i associacions professionals del país. Enguany, el programa es consolida i ja té inscrits 320 centres escolars d’arreu del territori. Durant les quatre edicions anteriors, ja s’han impartit 10.300 tallers per a 55.000 alumnes.

image2.jpeg

image1.jpeg

Aquesta iniciativa, pionera a l’estat espanyol, s’emmarca en les recomanacions d’organismes internacionals (OCDE), amb la finalitat de dotar a la ciutadania amb millors competències per a poder gestionar i augmentar els estalvis, i evitar episodis com l’endeutament o l’exclusió financera.

La peculiaritat del programa és que els tallers són impartits majoritàriament per treballadors voluntaris (professionals del sector financer-econòmic en exercici o jubilats), i que són prèviament formats per l’IEF. En aquesta 5a edició també s’han format més de 100 professors de secundària que tindran l’opció d’impartir directament els tallers.

EFEC està composat per sis tallers que posen especial èmfasi en l’economia domèstica i la gestió de les finances personals en el dia a dia. Abans de l’inici de cada curs, s’actualitzen els continguts dels tallers amb les aportacions del consell assessor -format per professors de centres públics i concertats que participen-, voluntaris i el Departament d’Ensenyament.

Una de les novetats destacades d’aquesta edició és el llançament de l’APP EFEC, desenvolupada per l’IEF. L’aplicació és un joc amb preguntes d’educació financera pel mòbil adreçada als alumnes que reben els tallers.

1. Núria Viñolas

Bon dia,

Estic interessada en els tallers d’educació financera, en especial, amb el d’econòmia domèstica i la gestió de finances personals en el dia a dia.

Sóc educadora de Carrer del Barri de La Florida, Miami Platja, treballo amb l’àmbit de les dones i estic buscant un taller per poder realitzar-lo les dones del municipi. M’agradaria rebre imformació dels tallers que esteu realitzant.

Gràcies.

Núria Viñolas