Setmana de la Ciència 2016

setmana_ciencia_2016

SETMANA DE LA CIÈNCIA 2016 A l’INSTITUT

Durant els propers dies es celebrarà a l’Institut Domènec Perramon la Setmana de la Ciència. La Setmana de la Ciència és una iniciativa coordinada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, a la qual ens unim el professorat del Departament de Ciències oferint a l’alumnat les següents activitats:
DILLUNS 7 NOVEMBRE
CONFERENCIANT: DAVID TORRENTS.
Grups: 1r BAT A, 1r BAT B, 2n BAT A.
Hora: 9 matí, BIBLIOTECA
Tema: “La genòmica en la medicina moderna”

DILLUNS 14 NOVEMBRE
1r d’ESO: Planetari a l’institut
Una hora cada grup
Lloc: gimnàs.

3r d’ESO ( dos grups): “L’aigua: gestió d’un recurs escàs”
CONFERENCIANT: SÍLVIA BUSQUETS
LLOC: BIBLIOTECA
HORA: 9 matí

4t d’ESO: “Energia solar”
CONFERENCIANT: FREDERIC ANDREU CASADEMONT
LLOC: BIBLIOTECA
HORA: 10:20 h

DIMECRES 16 NOVEMBRE
4t d’ESO ( alumnes de biologia) . Sortida a La Garrotxa. Els volcans.
4t d’ESO i un grup de 3r: ELS LLEGUMS. ( ANY 2016: ANY INTERNACIONAL DELS LLEGUMS). DINAMITZADORS: GISELA MIR VIADER I MARK BIFFEN
Tema taller: Interès dels llegums dins d’una dieta variada i completa. De tots els colors i totes les formes: Activitat de reconeixement de llegums ( els més coneguts i algun de més rar).Llegums per tot arreu i tot l’any: Quan , on i com es conreen.
1r BAT a i 1r BAT B. Conferència a l’Escola de Teixits de Punt de Canet de Mar. 11H, “L’ALBA i l’LHC, dues eines útils per a la ciència i la tecnologia” a càrrec de Rafel Escribano, professor de la UAB. En aquesta conferència-xerrada ens explicarà com funcionen i per a què serveixen aquestes dues màquines colossals;  el gran col·lisionador hadrònic LHC de Ginebra i la font de llum sincrotró ALBA de Cerdanyola del Vallès.

DIVENDRES 18 NOVEMBRE
2n d’ESO en dos grups ( 1,5 grups)
– La Nostra Brossa de cada dia: els residus del nostre cau.
Els abocadors han estat el sistema més tradicional de gestió de residus fins a les alternatives actuals (reutilització, reciclatge, compostatge, etc.)
CONFERENCIANT: PERE ALZINA I BILBENY
11.20 a 12. 20 la primera xerrada