El centre

Al llarg dels darrers anys hem intentat fer un projecte educatiu que abasti totes les necessitats dels alumnes del segle XXI. Amb el nostre projecte estem signant un compromís amb la qualitat, la innovació i l’actualització educativa.

La societat actual requereix professionals capaços de treballar en un continu procés de canvi i transformació. L’organització de les empreses, la competència i la relació entre els treballadors fa que els coneixements necessaris hagin canviat. També ha sofert un gran canvi l’accés a la informació, bàsicament per la xarxa, en tots els seus vessants. Per tant, també la manera d’ensenyar i de treballar a l’aula, d’aprendre i d’entendre les coses han de ser diferents.

Volem formar persones capacitades per desenvolupar-se en la nostra societat i d’aquí sorgeix el nostre projecte educatiu (PEC), amb aquesta visió global de l’educació dels nostres joves.

Durant curs 2012 vam redactar el PEC, fent èmfasi en tres línies de treball bàsiques i fonamentals: el currículum (creixement acadèmic i professional), l’adquisició de valors socials i personals i el treball conjunt entre família i escola.

El creixement acadèmic ha de ser fruit del treball, de l’esforç i de l’entusiasme dels alumnes que estaran orientats, guiats i acompanyats pel professorat en un clima de cordialitat per tal d’oferir una educació de qualitat. L’avaluació del compliment del nostre currículum es pot veure en els resultats que obtenen any rere any els alumnes a la selectivitat i a les proves de 4t d’ESO. Són resultats molt positius.

En el marc de les competències bàsiques i de la innovació, fomentem el treball en grup i treball cooperatiu, l’estudi amb els esquemes i resums, la comunicació oral i escrita, les activitats manipulatives, l’aprenentatge d’idiomes estrangers (alemany, francès i anglès), l’emprenedoria i la creativitat i la participació en premis, concursos i activitats en centres de formació (universitats, centres d’investigació i empreses). Tot això buscant la formació integral dels vostres fills. Nois i noies que hauran de saber parlar en públic, inclús en anglès. Nois que potser hauran de muntar la seva pròpia empresa o que hauran de competir amb altres estudiants de països molt diversos. Estem intentant formar alumnes competents per al segle XXI, capaços de superar aquesta situació d’atur i de precarietat.

En referència als valors, el nostre repte no és menor. Creiem que els nois i les noies han de ser autònoms, solidaris i respectuosos. Volem fomentar en ells les ganes d’aprendre, l’empatia i l’amistat. No podem oblidar que a la societat es parla de crisi de valors i és per això que per a nosaltres també és un punt importat. Els vostres fills han de sortir del centre amb esperit crític davant els reptes socials com el consum d’ alcohol, de drogues, el bullying, les relacions humanes, la solidaritat, la sostenibilitat i d’altres. Els projectes a tutoria, a les àrees de ciutadania, ètica, religió i treball de síntesi volen enfortir aquests valors.

Per últim, creiem que la feina d’educar és una tasca de tots. Família, escola i entorn en aquest ordre, han de participar i cooperar en l’educació dels alumnes. Les reunions de pares d’inici de curs, les tutories individuals (molt acurades i amb molta dedicació per part del tutor i cotutor), l’escola de pares, la participació en el Consell Escolar i l’AMPA són mostres de la nostra feina en aquest sentit. Una feina que ha d’anar en augment per tal d’aconseguir que el procés d’aprenentatge sigui veritablement una feina conjunta.

Per tal d’assolir els objectius generals del centre tenim en marxa un paquet de projectes que complementen el contingut curricular de cada matèria. Us indiquem a continuació la llista d’activitats i projectes:

PROJECTES DEL CENTRE

Projectes d’innovació i millora

PILE; Treball cooperatiu; Go-lab; Robòtica i programació; Mediació; Activa’t; Comunicació família i escola; Pla de lectura

Projectes de sostenibilitat

Escola verda;  Reutilització dels llibres de text;  Personalització de l’aula

Projectes d’entorn

Activitats extraescolars; Fem ràdio; Revista digital; Escola de pares

Projectes d’acció tutorial

Orientació acadèmica i professional dels alumnes

Tècniques d’estudi;  La nova etapa educativa; I després de l’ESO què?;   I després de batxillerat?

Adquisició de valors socials

Salut i escola;  Projecte de convivència;  Solidaritat;  Prevenció del racisme i del feixisme;  Educació vial;  Acollida

Projectes d’orientació i emprenedoria

Orientació escolar a 3r d’ESO; Educació financera;  La nostra empresa;  Junior Achievement; Estada a l’empresa