En compliment de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern, volem facilitar l’accés a la ciutadania de les dades institucionals, organitzatives, econòmiques i patrimonials de l’entitat.
MISSIÓ
- Fomentar la relació entre el món de l’educació i l’empresa.
- Fomentar entre els joves i en el conjunt de la societat la necessitat de tenir la màxima capacitació professional per poder afrontar amb èxit la constant renovació tecnològica.
- Analitzar la situació de la formació professional a la comarca per fer que l’oferta sigui adequada a les necessitats reals.
- Vetllar per la bona relació dels alumnes de diferents especialitats amb els corresponents sectors professionals.
- Promoure la col·laboració dels centres que imparteixen cicles formatius amb els gremis, associacions, empreses i professionals, a fi d’assegurar les realitzacions de les pràctiques en conveni o les previstes als cicles formatius.
- Promoure la concessió de beques i ajuts als alumnes que realitzin pràctiques d’aprenentatge en centres de treball.
- Col·laborar en l’adequació i actualització de les instal·lacions i material didàctic dels centres públics que imparteixen formació professional a la comarca.
- Procurar la màxima utilització pública de les instal·lacions i els mitjans de què disposen els centres públics, de manera que es beneficiïn el màxim de ciutadans.
- Promoure i gestionar, si s’escau, programes de formació i inserció laboral.
- Promoure i fomentar la formació ocupacional i contínua dels treballadors de la comarca.
- Fomentar la instal·lació de la comarca de centres de formació, investigació i recerca que signifiquin un suport a la formació professional i a l’activitat econòmica, i tenir cura, si s’escau, de la seva gestió.
- Promoure l’actualització tecnològica del conjunt de l’activitat econòmica i professional de la comarca.
- Promoure l’actualització del professorat en les noves tecnologies que siguin específiques dels processos industrials concrets de la comarca.
NORMATIVA APLICABLE
La Fundació Escola-Empresa Bernat de Vallespirans es constitueix com a Fundació privada subjecte a la legislació de la Generalitat de Catalunya.
La Fundació es regeix pels Estatuts de la mateixa, pels acords del Patronat i per les disposicions legals que li siguin necessàriament aplicables.
ESTATUTS I NÚMERO DE REGISTRE DE L’ENTITAT
Consultar els estatuts de la Fundació Escola-Empresa Bernat de Vallespirans
Fundació inscrita en el Registre de Fundacions de la Generalitat de Catalunya amb el número 1177.
COMPOSICIÓ DELS ÒRGANS DE GOVERN
Els òrgans de govern de la Fundació són el Patronat i la Junta de Govern
El Patronat
El Patronat és un òrgan col·legiat de govern de la Fundació. Patrones i patrons exerceixen els seus càrrecs per un termini de quatre anys i són reelegibles indefinidament per períodes d’igual durada.
President
Rafael Juanola Bailina
Designat pel Consell Comarcal del Pla de l’Estany
Vicepresidenta
Ester Busquets Fernandez
Designada pel Consell Comarcal del Pla de l’Estany
Secretària
Susanna Reixach Becerra
Designada pels instituts del Pla de l’Estany
Tresorer
Jordi Riera Ros
Designat pels instituts del Pla de l’Estany
Vocal
Joan Costa Planas
Designat per les associacions d’empresaris del Pla de l’Estany
Vocal
Julià Lozano Lozano
Designat pels IES del Pla de l’Estany que imparteixen cicles formatius
Vocal
Francesc Xavier Pagès Heras
Designat per les associacions d’empresaris del Pla de l’Estany
Vocal
Alexandra Riera Feixas
Designada pels alumnes dels IES del Pla de l’Estany
MEMÒRIA ANUAL DEL QUE S’HA FET CADA ANY
Cada any (a excepció del 2020 i 2021 pel tema de la pandèmia) des de la Fundació organitza cursos de soldadura amb el suport de l’Ajuntament de Banyoles, via Casa d’oficis (treball als barris) a persones que estan a l’atur o a conserges de les escoles (anys 2016, 2017, 2018 i 2019);
També ha fet aquesta formació en soldadura amb la Creu Roja de Girona (projecte itineraris sociolaborals per a famílies amb especials dificultats), any 2019;
CONTRACTES I CONVENIS AMB ENTITATS
Conveni amb l’Ajuntament de Banyoles per tal de:
Gestionar les tasques derivades de l’organització d’activitats professionalitzadores i altres activitats obertes a la ciutadania (cessió d’espais de l’institut a diferents entitats de Banyoles per fer formació a l’institut)