Treballs realitzats pels alumnes d’Història i Fonaments de les arts

Aquí teniu una mostra dels treballs que els alumnes de la matèria d’Història i Fonaments de les arts de 1r de batxillerat han estat fent aquests darrers dies de final de curs. Es tracta d’una creació entorn el que els han inspirat les diferents obres d’art treballades a classes. Han ballat, actuat, pintat, gravat, editat, voltat, pensat i sobretot… gaudit! Tant de bo en gaudiu vosaltres també. Felicitats als artistes de la casa!
Si voleu veure la resta de treballs realitzats feu clic aquí.

Diguem-nos coses boniques

3150_20151006JnKFDTEn record de Carles Capdevila

QUAN PARLO en algunes xerrades de “viure amb humor”, no vull dir que riguem tot el dia. Ni es pot ni cal. Tenir humor vol dir tenir moral, i tenir moral vol dir tenir valors. Estar d’humor vol dir tenir una bona disposició, ser positiu. Si a sobre la ironia ens acompanya, trobarem complicitats i somriures o rialles que ens ajudin a superar mals moments.

En temps difícils, i els actuals ho són, l’actitud marca la diferència. I aquesta s’alimenta de l’autoestima, que no deixa de ser el balanç de com estem amb nosaltres mateixos quan passem comptes. Tendim a carregar o descarregar l’autoestima en funció del que diuen o pensen de nosaltres. Aquest carregador sembla fàcil i és enganyós, perquè donem massa pes a la valoració de l’altre, que sempre serà apressada o s’expressarà en likes superficials a les xarxes. En una societat competitiva costa trobar elogis personalitzats i de veritat, tots anem prou enfeinats.

Fa temps que penso que el més important, el més decisiu, el més transformador, és el que ens diem a nosaltres mateixos. De la mateixa manera que si ens agradem al mirall aquell dia sortirem amb més ànims al carrer, és bo treballar un altre mirall, l’interior, i no demanar-li qui és més bonic, sinó dir-nos coses boniques. No es tracta d’ensabonar-nos ni d’enganyar-nos, que tractant-se de nosaltres mateixos no colaria. L’exercici és més seriós. Cada dia de la nostra vida té dues versions, la cara A i la cara B. I com que està de moda la queixa, i pensar que els altres tenen més sort i mai rebem el que ens mereixem, solem ficar-nos al llit carregats de retrets contra el món. Si hi penses bé i ho treballes, cada dia t’ha dut coses bones, aprenentatges enriquidors. I si els vas recordant, si construeixes un relat cert sobre la part positiva del que et va passar ahir, sortiràs a afrontar l’avui amb més ganes.

CARLES CAPDEVILA

 

Acte de lliurament dels premis Cangur de matemàtiques

Aquest dilluns 29 de maig ha tingut lloc al teatre Poliorama de Barcelona l’acte de lliurament dels premis Cangur de matemàtiques. Aquest acte ha comptat amb la presència, entre altres, de la Consellera d’Ensenyament, la senyora Meritxell Ruiz.
L’alumne de 4t d’ESO, Arnau Padrés, ha rebut el reconeixement per haver quedat dins els 15 primers de la seva categoria a nivell de Catalunya. El premi ha consistit en una invitació per participar en un Campus-Cangur (organitzat per l’empresa Explorium) amb activitats de matemàtiques i de lleure que tindrà lloc del 26 al 28 de juny amb totes les despeses pagades.
Enhorabona Arnau!

Lliurament de premis del campionat Spainskills 2017

L’alumne de 3r curs de fusteria de l’institut Josep Brugulat de Banyoles, Ricard Triviño, acompanyat del professor Pau Llobet, varen assistir el passat dia 23 de maig al Palau de la Generalitat de Catalunya, a recollir la medalla de plata del passat concurs Spainskills de mans de la consellera Meritxell Ruiz, celebrat a Ifema, el recinte firal de Madrid, els dies 1 al 4 de març. La prova consistia en la construcció d’una taula amb un calaix i una porta, i els concursants tenien 4 dies per construir-la. Després varen ser rebuts pel President de la Generalitat, Sr. Carles Puigdemont.

Gemma Ayats guardonada en els XXXIX Premis Baldiri Reixac

El diumenge 28 de maig, l’alumna de 2n de batxillerat, Gemma Ayats, va recollir el premi per al seu treball de recerca: Llegim? La lectura i les noves tecnologies entre els joves del Pla de l’Estany, tutoritzat pel professor Mia Figueras.
L’acte va tenir lloc al Casal de l’Espluga de Francolí i el premi, lliurat per la Fundació Carulla, consistia en un val de 900 per material de l’ABACUS.

‘Un mar de somnis’ aconsegueix un accèssit a la fase final de l’Esprint de Contes

Els guanyadors de l’Esprint de Contes van anar a Barcelona al Cesire a concursar a la fase final. Aquesta consistia en representar teatralment el conte que havien escrit: “Un mar de somnis”. Es tractava d’estructurar-lo en 3 parts: plantejament, nus i desenllaç; definir les escenes i les transicions, i després fer-ne la interpretació davant d’un tribunal i de la resta de participants. Ho van fer tot plegat amb molt poc temps per problemes logístics varis però tot i així la representació teatral va sortir molt bé.
Van guanyar un accèssit per la molt bona qualitat literària. Enhorabona als 4 membres del grup: Cristina Rojo, Gerard Collmalivern, Miquel Montiel i Ferran Mateos.

VI Concurs de Cristal·lització a l’escola

Els alumnes de 1r de batxillerat de Química han participat durant aquest curs al VI Concurs de Cristal·lització a l’escola, organitzat per les universitats catalanes. Durant el curs vam rebre una quantitat considerable de ADP (hidrogen fosfat d’amoni) i el repte proposat va ser fer cristalls grans amb punxes transparents i ben definides. Això ha permès als estudiants dissenyar els seus propis procediments i treballar de forma metòdica i sistemàtica en un laboratori.
El divendres 19 de maig es va fer la cloenda i 4 alumnes van anar al Cosmocaixa a presentar el seu treball sobre cristal·lització que havien estat fent durant el 2n trimestre a classe. L’experiència va ser molt enriquidora perquè a més de presentar el seu treball davant d’un jurat van poder veure com havien treballat els altres centres.

Participació a la Mostra de Teatre de les comarques gironines

Grup teatre_La classe_2017_opt
Aquesta setmana, l’institut Josep Brugulat participarà a la Mostra de Teatre de les comarques gironines, que es farà a Blanes i que aplegarà unes 450 persones entre alumnes i professors. Enguany se celebra la 24a edició i el nostre centre hi ha participat en els darrers 3 cursos, coincidint amb un impuls de les Arts escèniques. Els alumnes que oferiran la seva representació són els de 4t d’ESO que cursen l’optativa d’Arts escèniques. És la segona obra que portaran als escenaris durant el curs 2016-2017. L’obra es titula “LA CLASSE” i la seva estrena es farà al Teatre Municipal de Banyoles el dijous 25 de maig a les 20’30h.
No us la perdeu!! Al diari ARA podreu llegir la notícia sobre la Mostra de teatre.

Concert de Primavera17

Un any més hem portat a terme el Concert de Primavera amb els nostres alumnes d’ESO amb l’Auditori de l’Ateneu de Banyoles ple. I un any més agraïm la feina feta a tots els alumnes que amb esforç, voluntat i dedicació han fet possible un nou concert, enguany amb un rerefons social per reflexionar sobre la situació dels refugiats (amb els alumnes de primer amb la UAP i amb els de segon amb el projecte que han fet entre tots els professors) i també la voluntat de recollir diners amb l’objectiu de col·laborar en la campanya “#paralosvalientes” de l’Hospital De Sant Joan de Déu. S’han recollit més de 450 euros entre les dues sessions! Les professores de música ens sentim orgulloses de tots els nostres alumnes que amb ganes i entusiasme han portat a terme una bona feina a sobre l’escenari, feina que és fruit de mesos de dedicació i il·lusió. Moltes gràcies també al suport rebut per part de totes les famílies que feu possible que els vostres fills realitzin activitats que els aporten un gran aprenentatge i que els educa en molts aspectes.

Jornades de Cooperatives de les comarques de Girona

El passat dimarts l’alumnat d’emprenedoria de 4t d’ESO va assistir a les Jornades de Cooperatives de les comarques de Girona. En aquestes jornades hi van assistir 19 centres de les comarques Gironines que durant el curs hi hem tingut contacte. En aquests contactes intercanviàvem els catàlegs dels nostres productes. Han estat tot el curs treballant en la creació d’una cooperativa i dimarts van finalitzar el treball fent l’intercanvi de productes amb la cooperativa sòcia i venent aquests productes al mercat. Han pogut comprovar, en un entorn real, com funciona una cooperativa!