El passat divendres els alumnes de l’optativa de biologia i geologia de 4t d’ESO de l’institut vam anar a visitar la Clínica Salus Infirmorum de Banyoles. Es tracta d’una sortida que es pot trobar dins la guia de recursos educatius municipals de Banyoles. Durant una hora ens van parlar les diferents professionals del centre com l’infermera, l’auxiliar d’infermeria, la farmacèutica, la metgessa, la fisioterapeuta, la treballadora social, entre d’altres, i cada una d’elles va explicar de quina manera va aconseguir arribar a treballar del que li agrada i quina és la seva tasca en el lloc de treball. Després de l’explicació vam anar a fer una ruta per algunes de les instal·lacions del centre de salut com la sala de fisioteràpia i la farmàcia. És una sortida de caire orientador i informatiu que els alumnes valoren positivament ja que alguns no hi havien estat mai. |
Aquest passat divendres els alumnes de 1rESO vam participar en la cantata per la pau, UAP18, enguany amb el títol “Veritat o Mentida”, basat en el llibre 1984 de George Orwell. Des de l’any 2009 el Teatre Municipal de Girona acull l’UAP, una cantata protagonitzada per alumnes dels instituts de les comarques gironines.La cantata està organitzada per professors de secundària i és de caràcter solidari, els seus beneficis van destinats a Intermón Oxfam i a Càrites. Del nostre institut van cantar 46 alumnes. I mentre assajaven abans de l’espectacle, la resta de l’alumnat va anar a fer una ruta pel Barri Vell de Girona tot explicant Llegendes de Girona llegides pels mateixos alumnes.La cantata va ser molt emotiva i els nostres alumnes ho van fer d’allò més bé. L’endemà dissabte a la tarda un petit grupet de 20 alumnes van repetir representant el nostre institut. |
Aquest passat 25 de gener, l’alumnat que imparteixen els estudis de Disseny, Moble i Fusta varen visitar les empreses del sector Nixprofusta, que es dedica a la construcció i reforma de cases de fusta, i 7 vetes, especialitzada en disseny industrial, tall i làser per fusta. Amb Nixprofusta van poder veure el nivell estructural i d’acabats d’una casa en construcció de 4 plantes al casc antic de Figueres. Per la seva banda a 7 vetes els alumnes descobriren una empresa jove i dinàmica que treballa amb fresadores, làsers de tall i impressores 3d, amb les quals tallen i modelen tot tipus de peces ja siguin geometries planes o bé volums tridimensionals. Aquesta visita ha estat molt interessant pel cicle de Grau Superior de Disseny i Moblament perquè hem vist diferents sortides professionals pels alumnes, tan per la branca de taller i directe a l’obra com feina de despatx i preparació de documentació tècnica o creació d’arxius de mecanitzat. |
Els dies 22 i 25 de gener els alumnes de 2n d’ESO del nostre institut van fer una visita guiada per la Banyoles Medieval. La sortida està organitzada pel departament de Socials i forma part del currículum de l’assignatura.
|
El passat dijous 18 de gener els científics i tecnològics de primer i segon de batxillerat vam fer una sortida al parc científic i tecnològic de la Universitat de Girona. Els científics vam anar a visitar els serveis tècnics de recerca on vam poder veure els microscopis electrònics i confocal i ens van explicar com funcionen, quines mostres estudien, i vam poder observar diferents imatges obtingudes amb aquests microscopis. Els tecnològics vam patir l’efecte del 155 ja que la xerrada que anàvem a veure s’havia suspès i no ens havien avisat. Malgrat això vam poder anar a visitar un departament de química computacional dedicat a la recerca de la millora d’enzims a través de la simulació de la seva estructura i funció en superordinadors. A més, va ser interessant perquè ens van orientar de cara als estudis futurs. Aquest dilluns hem fet una classe conjunta amb l’alumnat de les dues branques on ells mateixos s’han explicat i intercanviat les respectives experiències. |
El passat 26 de gener els alumnes de 1r i 2n de Batxillerat de Ciències de la Terra i del Medi Ambient, van poder gaudir d’un recorregut geològic per la Costa Brava. El recorregut s’inicià a la localitat de Begur i va finalitzar a la Platja de Pals (Els Masos de Pals). Els alumnes van poder observar un gran ventall de fenòmens geològics, tipologia de roques, riscos geològics i els impactes que causen les activitats i construccions antròpiques en aquesta zona, així com els sistemes de prevenció.
|
Fa uns dies, vam reunir en una mateixa aula als dos grups d’alumnes de Batxillerat Artístic de l’assignatura de Dibuix (el grup que ara fa 1r i el que fa 2n de batxillerat) . Durant dues hores lectives van poder assistir a una classe magistral del dibuixant i il·lustrador Màrius Sala. En Màrius viu molt a prop, a Tortellà i a més és el pare d’una alumna del centre i vàrem voler aprofitar la ben entesa per convidar-lo a venir a la nostra classe de Dibuix Artístic per compartir amb nosaltres alguns dels seus coneixements adquirits amb l’experiència de molts anys. Va ser una classe molt pràctica on en Màrius acompanyava als alumnes a expressar-se gràficament en uns exercicis dirigits a potenciar la seva imaginació. Els hi va ensenyar alguns trucs i tècniques del mon de la il·lustració, del còmic i de la caricatura que ell ha anat recollint al llarg de la seva experiència i en vàrem poder constatar la seva eficàcia. Aquí us presentem una mostra dels resultats d’uns treballs que van sorprendre molt gratament als propis alumnes per la seva rapidesa d’execució i per la força expressiva que aconseguien a partir de molt pocs elements gràfics. |
Durant el mes de gener de 2018, l’alumnat de 3r d’ESO ha pogut realitzar la visita als estudis de TV3 (Televisió de Catalunya) a Sant Joan Despí. L’activitat està lligada a les matèries de llengua però té una relació molt directa amb el Treball de Síntesi que els alumnes duran a terme la penúltima setmana del mes de març. Hem pogut conèixer la història de la televisió pública catalana, prendre consciència del paper importantíssim que fa en el camp de la normalització lingüística del català i, a més, observar “per dintre” diversos programes que veiem habitualment.Volem desvetllar, també, l’esperit crític dels nois i noies amb què cal analitzar els mitjans de comunicació davant l’allau d’informació que ens arriba a diari actualment. La sortida ha de generar, ara, els textos dels alumnes amb reflexions temàtiques sobre les quals s’han de posicionar i que responen a la pregunta genèrica de: Què hi ha darrere del que veiem a la televisió? |
Segueix-nos! @insbrugulat