Festa de graduació dels alumnes de 4t d’ESO

El divendres 22 de juny, últim dia del curs, vam acomiadar com és habitual els alumnes de 4t ESO amb una festa de graduació. A la festa hi va haver de tot. Els mateixos alumnes van demostrar les seves habilitats artístiques, esportives i musicals a dalt de l’escenari. I al final hi va haver el discurs de comiat del director Rafel Juanola, repartiment d’orles i vam tirar els birrets enlaire. Molta música, balls, parlaments, abraçades, aplaudiments, somriures i fins i tot es va escapar alguna llagrimeta per celebrar el final d’una etapa al Brugulat.
Una nova bona promoció que s’acaba i que trobarem a faltar. L’equip docent us desitja un bon estiu i que tingueu molta sort
Discurs final dels alumnes de 4t d’ESO.

L’alumnat de 3r d’ESO gaudeix de la platja per finalitzar el curs

El divendres 22 vam acomiadar-nos del curs amb els alumnes de 3r d’ESO al Port de la Selva. Aquesta activitat pretén passar un dia a la platja i, sobretot, oferir la possibilitat de fer esports aquàtics. Els alumnes van poder fer un tastet de Windsurf, Padel Surf i Caiac. Va ser un matí fantàstic, malgrat que el vent bufava amb una mica de força i això va fer que haguéssim de remar més fort. Amb aquesta activitat vam acomiadar el curs i vam iniciar les esperades vacances. Bon estiu a tots, ens veiem al setembre!

L’alumnat de 4t d’eso avalua l’ecosistema del Terri dins del projecte Rius

S’acaba el curs i els alumnes de l’optativa de biologia i geologia de 4t d’ESO, després de la revista científica sobre la biotecnologia i les presentacions sobre les teories de l’evolució de la vida a la Terra, han acabat el curs amb l’última sortida per conèixer de primera mà el funcionament dels ecosistemes fluvials. Han anat a Cornellà de Terri per avaluar l’ecosistema fluvial del riu Terri. Aquesta actuació s’emmarca dins el Projecte Rius que s’estén per tot Catalunya aportant dades de totes les conques fluvials de la nostra terra. Les dades que vam recollir del riu Terri formaran part de l’anàlisi de la conca del Ter. Els paràmetres estudiats són els que indiquen la qualitat hidromorfològica (cabal d’aigua), la qualitat fisicoquímica (nitrats, pH, saturació d’oxigen, olor i transparència) i la qualitat biològica del riu (éssers vius vegetals i animals com a indicadors biològics).
Ha estat una excursió ben tranquil·la, amb un entorn natural meravellós i hem pogut fer molta feina malgrat el sol i la calor.

Projecte interdisciplinar “I un cop aquí….què?”

Aquestes darreres setmanes, amb l’alumnat de tercer d’ESO, hem estat realitzant un projecte interdisciplinari i cooperatiu anomenat “I un cop aquí, què?”. Aquest treball ha estat una continuació del projecte “Un món per les persones” de 2n d’ESO on es tracta el tema dels refugiats. Així doncs aquest curs ens preguntem: I un cop aquí.., què?
Els objectius finals del projecte han estat, d’una banda, que l’alumnat sigui un agent actiu contra el racisme, les discriminacions i les desigualtats que sorgeixen al nostre entorn; i de l’altra, escriure un relat de vida a partir de les experiències i sentiments d’una persona que ha patit un procés de migració. En el marc del projecte, també hem treballat els estereotips i els prejudicis, així com el racisme ocult, microracisme o racisme institucional que trobem en el nostre dia a dia.
Hem participat en una taula rodona amb en Mostafà Shaimi i Blanca Andelic on hem tractat com de diversa és la nostra societat, en concret Banyoles, ens han explicat les seves experiències personals i hem parlat de les discriminacions legals i personals que pateixen les persones immigrades També, hem realitzat un taller d’estereotips i l’efecte pigmalió on s’ha tractat el poder de les expectatives, quina imatge tenim de nosaltres mateixos i mateixes a partir del que pensem que pensen de nosaltres.
Creiem que ha estat una bona experiència per l’alumnat tractar aquest tema tan real, proper i present a la nostra societat d’una manera engrescadora i reflexiva.

Esports d’aigua a Port de la Selva per acomiadar el curs de 4t d’ESO

Els alumnes de 4t d’ESO han acabat el curs amb una activitat a la platja de Port de la Selva. Han provat diferents esports aquàtics: pàdel surf, vela i kaiak. Amb l’ajuda d’uns monitors han après els conceptes bàsics per a poder practicar aquests esports i passar una bona estona dins de l’aigua.
A més durant la sortida els alumnes que han fet l’optativa de tecnologia cicles han fet navegar les barques que han construït durant el curs. Ha valgut la pena tot l’esforç, treball i dedicació.

Acte de graduació dels alumnes de postobligatòria

Aquest passat divendres 15 de juny va tenir lloc l’acte de graduació dels alumnes de Batxillerat i de Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior. A l’acte, que es va celebrar al mateix institut, hi van assistir els alumnes, amb les seves famílies i els professors. La presentació va anar a càrrec de la Laura López i l’Ivan Vitores, que van conduir els parlaments, les actuacions musicals i el lliurament del record per la promoció. L’acte va finalitzar amb la intervenció de representants dels alumnes de Batxillerat i Cicles Formatius. Després de la cerimònia, es va oferir un petit refrigeri per tots els assistents. A més, a l’inici de la cerimònia es va retre un homenatge als alumnes excel·lents de l’ESO, que van recollir un diploma acreditatiu pels bons resultats acadèmics. Des d’aquí desitjar-los molta sort en aquesta nova etapa que enceten lluny del Brugulat, que sempre restarà casa seva.

Discovering Scotland by Jack Notley

How many castles and lochs are there in Scotland? Who is Nessi? What is a sporran ? and a knife pit? Which is the Gaelic word for Hello ? What does the athletic event “tossing the caber “ consist in ? Did you know Alexander Fleming was Scottish? Last Thursday morning all these and many other curiosities were revealed to our 4th ESO students by our Scottish guest, Jack Notley.
We spent a lovely time listening to his entertaining and lively talk, dressing a student with the traditional Highland dress, tasting some shortbread and being tested using a kahoot.
Thanks, Jack! It was a wonderful experience!

La música com a motor del canvi

La música sovint és un bon motiu per reivindicar, protestar o manifestar-se. Així ho han fet els alumnes de l’Optativa de La música com a motor del canvi. Durant aquest curs, compartit entre el Departament de Música i de Socials, hem treballat la música contra les dictadures, el racisme i la marginació i, finalment, la violència i les guerres.
Ens acomiadem del curs i de l’optativa amb un videoclip realitzat pels alumnes de la cançó Agafant l’horitzó de Txarango i que vol ser un cant a la lluita pels ideals, la fi de les injustícies i la solidaritat entre els pobles.

Gran nivell dels projectes presentats al CFGS de Disseny i moblament

L’alumnat del Cicle Formatiu Superior de Disseny i Moblament ha presentat recentment els seus projectes de final de cicle. Alguns dels prototips fets amb fusta que s’han fet són: un cotxet plegable per a nadons fet per Nil Pujol, un altaveu professional treballat per Issac Pueyo, una superbutaca realitzada per l’alumne Isaac Figueres o una taula de centre fàcilment extensible fabricada per l’Albert Teixidor. Des d’aquí volem felicitar els treballs presentats pel gran nivell aconseguit tant pel que fa a la qualitat com al disseny tan originals dels projectes finals.

Participem al concurs d’infografies sobre economia

Els alumnes de 4t d’ESO d’economia han participat en el concurs d’infografies en el marc del programa EFEC, que té com a principal objectiu potenciar l’educació financera, la iniciativa i l’esperit emprenedor dels alumnes que hi participin, impulsant la creativitat, la innovació i el disseny en l’àmbit de l’educació financera.
La infografia d’en Marc Riera Castellà ha estat seleccionada entre els alumnes de la classe per a representar a l’institut.
L’EFEC (Educació financera en les escoles de Catalunya) creat per IEF (Institut d’estudis financers) és conseqüència del projecte EFEP de la Comissió Europea.
Una infografia és una eina per transmetre la informació de manera gràfica, que obliga a sintetitzar i organitzar la informació d’una manera lògica i estètica