Escoltem òpera al Liceu

Aquest dissabte 11 de maig els alumnes de primer del batxillerat d’Arts Escèniques, Música i Dansa vam assistir a l’assaig general de l’òpera El pescador de perles de Bizet, després d’haver descobert algun racó de Barcelona com el Palau de la Música Catalana. Un cop al Liceu, ens esperava un muntatge de l’òpera de la jove directora holandesa Lotte de Beer que va fer una aposta molt innovadora per tal d’arribar a un públic jove. Va traslladar l’acció a un reality show a l’estil de Supervivientes i això ho va fer molt atractiu i interessant. A la mitja part, al Saló dels Miralls, vam trobar el músic Ramon Gener i ens vam poder fer una foto amb ell. Va ser un dia molt maco gaudint de l’òpera francesa i de l’art modernista.

Nova edició del tradicional concert de primavera

Aquest divendres 10 de maig l’alumnat de 1r i 2n d’ESO i el de l’optativa de música de 4t d’ESO ens van oferir el concert de primavera. Primerament, a les 7 de la tarda, els alumnes de primer d’ESO ens van oferir una mostra important del repertori treballat a les classes de música on s’hi van incloure peces de la Cantata UAP que enguany girava al voltant de l’holocaust nazi. A les 8 del vespre va ser el torn dels alumnes de 2n d’ESO i els alumnes de l’optativa de 4t d’ESO, que ens van oferir un repertori relacionat amb el tema del feminisme convidant-nos a fer una reflexió seriosa sobre la temàtica de moltes de les cançons que escoltem cada dia, cançons que massa sovint tenen un caràcter sexista i fins i tot, violent.
Novament els alumnes del Brugulat han demostrat que la música és una gran eina educativa, no només pels avantatges intel·lectuals que suposa el seu estudi, sinó també per la gran capacitat de reflexió social que es pot treballar a través seu.

Voyage, voyage!!! Le séjour à Aubenas

Du 6 au 10 mai, les élèves de français de 3ESO et 4ESO, une quarantaine au total, ont vécu l’expérience de l’échange scolaire. Nous avons séjourné à Aubenas (Ardèche, France). Chacun était logé chez son/sa correspondant/e français/e, en partageant les soirées avec la famille d’accueil.
Pendant la journée, un programme d’activités nous a été offert par leurs professeurs : visites des grottes superbes (Orgnac et Chauvet), villages pittoresques, randonnées et pique-niques au bord de la rivière Ardèche, compétitions sportives, … Bref, on s’est bien régalé.
Vivement les échanges! Une expérience inoubliable!

L’alumnat de 2n i 3r d’ESO participa al Ciència entre tots

Aquest dissabte 4 de maig uns alumnes de 2n i de 3r d’ESO vam participar a la trobada a Girona de “Ciència entre tots”. En aquesta trobada cada institut treballa i fa uns experiments relacionats amb diferents temes i els exposa.
En el cas de 2n d’ESO, vam parlar sobre la llei de Hooke relacionada amb l’elasticitat, vam fer diferents experiments i vam buscar informació. Els de 3r d’ESO van preparar diferents experiments de química. Llavors el dissabte, a Girona, els vam ensenyar i explicar a l’altra gent en què consistien i nosaltres vam poder veure les investigacions dels altres. Ens ho vam passar tots súper bé i ens va semblar una manera diferent d’aprendre i de conèixer més sobre la ciència.

L’alumnat de 4t d’ESO finalitza el procés orientador

Aquest 2 i 3 de maig passats l’alumnat de 4t d’ESO va culminar el projecte d’orientació. Aquest és un projecte que pretén concloure tot el treball que s’ha anat fent durant els cursos de 3r i 4t en relació a l’orientació acadèmica. Els alumnes han creat un portafolis on hi consten reflexions i activitats a partir de la pregunta: I després de l’ESO, què? Hi ha activitats relacionades amb les intel·ligències múltiples, l’autoconeixement, el món laboral i el món de la formació professional o universitari. És una època de presa de decisions i cal que els alumnes estiguin acompanyats per poder fer una tria conscient, reflexionada i coherent.
El projecte va culminar amb la Jornada d’Orientació que va consistir en l’assistència a taules rodones escollides prèviament. En aquest espai els alumnes van poder conversar, preguntar i escoltar les impressions d’exalumnes del Brugulat que ara cursen estudis postobligatoris de batxillerat o cicles formatius.
Agraint la col·laboració de tots aquells que hi van col·laborar, esperem que els alumnes trobin la millor orientació cap al seu futur que, ara sí, comença a ser immediat.

Cloenda projecte TONI

Dimarts 7 de maig  tot l’alumnat d’emprenedoria dels instituts de Banyoles vam participar a la 6a edició del projecte TONI. L’acte va tenir lloc a l’Auditori Municipal on vam exposar els projectes desenvolupats durant aquest curs. La finalitat dels nostres projectes és aportar idees per millorar el nostre entorn immediat: la ciutat de Banyoles.
Vam sentir 19 projectes, dels quals la gran majoria anaven enfocats a l’oci nocturn per a joves. També projectes per tal d’incloure en la societat tots aquells i aquelles que ho tenen més difícil; com per exemple, per millorar la relació entre els usuaris de la Fundació Estany i els ciutadans banyolins. Un altre projecte interessant va ser com dinamitzar l’ús de les pesqueres de Banyoles perquè tothom hi tingui accés.
TONI: Un projecte interessant que ens fa obrir els ulls sobre les mancances que pateix la nostra ciutat.

Participem en l’exposició L’escola d’abans

Aquest dijous 2 de maig s’ha inaugurat a la sala d’exposicions temporals del Museu Arqueològic Comarcal de Banyoles l’exposició L’escola d’abans. Memòria de l’educació durant el franquisme. El disseny expositiu i gràfic intenta mostrar com era l’escola en època franquista i ha estat elaborada a partir del treball de recerca i de diverses entrevistes que alumnat dels tres instituts de Banyoles han realitzat a persones de la ciutat que van viure aquesta època. Per part del nostre institut hi han participat alumnes de 1r i 2n de batxillerat artístic plàstic.
Aquesta exposició es podrà veure fins al 15 de setembre.

Exposició al Bòlit pou rodó del nostre alumnat

Aquest divendres 3 de maig s’ha inaugurat al Bòlit_Pou Rodó l’exposició Benvinguts a la plaça! que recull els resultats del projecte que les artistes Ariadna Serrano i Maria Bosch han estat realitzant durant aquest curs amb els alumnes de 1r de batxillerat artístic plàstic del nostre centre. Aquest projecte és fruit de la beca Bòlit Mentor del Centre d’Art Contemporani de Girona.
A l’exposició també s’hi recullen els resultats dels projectes dels altres artistes que han participat en aquesta beca als instituts Santiago Sobrequés i Carles Rahola, de Girona.
Aquesta exposició es podrà veure fins al 2 de juny.

 

Visita a Transports Porqueres

Emmarcat dins els actes de la Setmana de l’FP, l’alumnat de primer curs de grau superior d’Administració i Finances ha visitat l’empresa Transports Porqueres, una empresa de transports internacional del Pla de l’Estany que està a punt de complir 60 anys.
La Neus Ferrer, neta del fundador, ens ha explicat de manera molt amena com gestionen els més de 30 camions que tenen, entre la flota pròpia i la d’autònoms amb els quals col·laboren. Hem vist el seguiment a temps real que fan de tots els tràilers, com es comuniquen amb ells i com gestionen les càrregues. A més, ens han mostrat els diferents tipus de camions que tenen i hem visitat el magatzem on hem pogut parlar amb el seu encarregat.
Ha estat una visita molt profitosa que ens ha permès entendre molt millor com funciona una empresa des de dins

Èxit en la participació al certamen literari de l’Alzina Reclamadora

Aquest dissabte 4 de maig van lliurar-se els premis del XXXVI è certamen literari Alzina Reclamadora de Fontcoberta.
Com cada any, el nostre centre hi ha participat amb treballs de 1r d’ESO fins a 2n de batxillerat i, enguany, a banda de felicitar tots els participants, hem de donar l’enhorabona a 4 alumnes de l’institut que han obtingut premi. Aquests alumnes són: la Clàudia Bosch i en Grau Serramitjana de 1r d’ESO, que han obtingut el primer i el tercer premi respectivament, i la Mariam Aytouna pel primer premi i la Júlia Geli pel tercer premi en la categoria de batxillerat.