Plantejament institucional

1.1 – VALORS DE L’INS JOSEP BRUGULAT

D’acord amb l’evolució que ha anat fent el centre, hi ha uns principis generals, assumits i valorats per tota la comunitat educativa que es concreten en:

⇒ El compromís de la qualitat i de la millora contínua.

⇒ La col·laboració activa amb l’entorn fomentant hàbits saludables i sostenibles.

⇒ La voluntat de recerca d’innovació tecnològica i educativa

⇒ La valoració de la diversitat com un fet natural i positiu.

⇒ L’exercici de la democràcia i el foment de la participació. Per tant, la valoració de la pluralitat i de la transparència.

⇒ La convivència com a requisit bàsic i com a pacte entre les persones

1.2 – MISSIÓ DE L’INS JOSEP BRUGULAT: ELS TRETS D’IDENTITAT

L’Institut Josep Brugulat com a centre públic que pertany a la xarxa d’equipaments escolars del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, es regeix per la Llei d’Educació de Catalunya (LEC).

D’acord amb la seva identitat pròpia, la missió de l’institut és oferir una educació global que integri els quatre grans àmbits d’aprenentatge que conformen els pilars bàsics de coneixement al llarg de la vida de cada persona: aprendre a conèixer, aprendre a fer, aprendre a conviure i aprendre a ser.

1.3 – VISIÓ DE L’INS JOSEP BRUGULAT

L’INS Josep Brugulat vol ser un centre de referència en:

• el seguiment i atenció individual dels alumnes,
  • en innovació educativa,
  • en la creació d’activitats per propiciar l’excel·lència
  • i en la projecció de totes les activitats del centre a la ciutat i la comarca per tal d’esdevenir un dinamitzador de la vida educativa, cultural, empresarial i associativa.