Xerrada de l’escriptor Francesc Miralles

Aquest dimarts, 18 d’abril de 2017, els alumnes de 4t d’ESO han pogut conversar amb l’escriptor Francesc Miralles, autor del llibre que hem llegit aquest 2n trimestre (El Llibre de l’hivern), que ens ha fet una visita a l’Institut gràcies a la col·laboració de l’Editorial Santillana. En Francesc ens ha explicat quina és la feina d’un escriptor, quina relació té amb els personatges que crea, quines tècniques fa servir per escriure, amb què s’inspira, quina importància té el rerefons d’una novel·la, i tota una sèrie de preguntes que li han anat fent els alumnes. La segona part de la sessió ha consistit en uns exercicis creatius que ha dirigit el mateix escriptor per assajar el pensament lateral que tots tenim i fer-nos adonar de la immensitat de possibilitats de què disposem a l’hora d’inventar un argument i extreure’n una història. Per si en quedava algun dubte, hem constatat la importància de la literatura i de la lectura en les nostres vides.