Èxit en la participació a la Marató de problemes matemàtiques 2018

L’alumne de 3r d’ESO, Gabriel Badia, ha obtingut una menció especial en la convocatòria del concurs de problemes matemàtics “Marató de problemes 2018” per haver quedat en la tretzena posició de 206 a nivell de Catalunya.
Aquesta activitat consisteix en resoldre, per via telemàtica i de manera individual, un total de 16 problemes que es proposen quinzenalment i està adreçada a alumnes de 3r i 4t d’ESO.
Des d’aquí aprofitem per felicitar-lo i animar-lo a continuar participant en concursos de matemàtiques i gaudint de l’experiència!
Ell mateix ens ho explica:
“L’Institut Josep Brugulat va inscriure dos alumnes de 3r d’ESO en el concurs: en Benet Ramió i Comas, i en Gabriel Badia Estany (un servidor).
El concurs va començar el passat 29 de gener, amb la presentació d’un problema 0 que servia com a càsting per poder-s’hi inscriure. El lloc web de la pàgina ja ens avisava que per acabar tota la prova hauríem d’enviar 16 o més problemes, tres amb el raonament, fins al dia 20 d’abril (menys de tres mesos). Els problemes se’ns anirien enviant en comptagotes cada dilluns, amb un termini de dues setmanes per enviar la resposta en un formulari. Finalment, el resultat va ser relativament bo pel Brugulat. Jo, en Gabriel Badia Estany, que debutava en la Marató, vaig quedar en la tretzena posició d’un total de 206 estudiants inscrits. Estic molt satisfet.
En la meva opinió, la Marató de problemes és un concurs complicat de gestionar, s’ha de ser molt perseverant per aconseguir resoldre tots els problemes a temps, i no cansar-se’n. Segons l’organització, no és bo cercar ajuda en el professor o demanar-li algunes respostes; cosa que complica molt més treure un bon resultat. Així i tot, crec que és un molt bon aprenentatge pels qui els agraden les matemàtiques; els diversos problemes posen a prova les teves habilitats i coneixements. Si comets algun error, no t’enpenedeixes, perquè de ben segur se’n poden treure noves nocions matemàtiques. A part d’això, el mèrit d’haver donat la talla és immens. Certament, se’n pot gaudir molt, de la Marató.
De cares a la pròxima edició… Si ets alumne de 2n d’ESO i t’agraden les matemàtiques, inscriu-te al concurs; n’aprendràs molt i -sobretot- t’ho passaràs d’allò més bé!”