Curs de Scratch

Aquest curs és una iniciativa
ScratchBlogLogo

Curs d’Scratch per a professorat de primària i primer cicle de secundària.

L’objectiu del curs és proporcionar al professorat els materials i els recursos necessaris per implementar a l’aula aquest entorn de programació seguint els mòduls desenvolupats.

DESCRIPCIÓ

Curs basat en materials modulars dirigits a l’alumnat de Cicle Superior de Primària. Tot i pensar en aquest nivell d’ensenyament, també podrien ser emprats per l’alumnat de 1r i 2n d’ESO, tenint en compte que molts centres ho estan duent a terme i que el currículum de 2n d’ESO inclou programació. Així mateix, si el centre vol aplicar-ho al Cicle Mitjà de Primària també pot emprar aquests materials. Cada mòdul correspon a un repte a solucionar amb una previsió de 12 hores de desenvolupament a l’aula.

El mòduls tenen una estructura seqüencial, de forma que la seva complexitat es va incrementant. Els centres, en funció de la seva experiència prèvia, poden decidir a partir de quin mòdul comencen a treballar i fins a quin mòdul pretenen arribar.

OBJECTIUS

Introduir la programació als nivells de primària (cicle superior) i secundària (1r i 2n)
Fomentar el pensament computacional i l’assoliment de les competències digitals.

ESTRUCTURA

Guia del docent

Mòduls 1 a 6
Materials per treballar directament amb l’alumnat