2n PREMI TDR Júlia Martí

L’alumna de 2n de Batxillerat, Júlia Martí, ha estat premiada pel seu Treball La Desmemòria Històrica, amb el que ha participat en el “Premi de Recerca en Memòria Democràtica”, que organitza la institució pública “ El Memorial Democràtic”.

“El Memorial Democràtic” té com a objectiu la recuperació, la commemoració i el foment de la memòria democràtica a Catalunya (1931-1980), en concret la Segona República, la Generalitat republicana, la Guerra Civil i les víctimes per motius ideològics, de consciència, religiosos o socials, així com la repressió a persones i col·lectius per part de la dictadura franquista —incloent-hi la llengua i la cultura catalanes—, l’exili i la deportació. Rememora la lluita antifranquista i la transició a la democràcia fins a les primeres eleccions al Parlament de Catalunya. Posa al centre de la seva activitat la dignitat de la persona, els valors democràtics i el respecte pels drets humans, perquè la barbàrie no es torni a repetir ni aquí ni enlloc.

El dimarts 27 de juny a les 19h, la Júlia Martí, el seus familiars i amics i l’Institut Blanca d’Anjou, estem convocats a la Seu del Memorial Democràtic on es durà a terme l’acte d’atorgament del III Premi de Recerca en Memòria Democràtica.

En aquest acte es lliuraran el Primer Premi, que consta de 1000 euros, i la publicació del Treball i dues mencions especials, premiades amb 500 euros.

La benvinguda a l’acte serà a càrrec del Director del Memorial Democràtic, Plàcid Garcia-Planas, i el Director general de centres concertats i centres privats, Sr Miquel Garcia Casaponsa del Departament d’Ensenyament, i serà conduït pel periodista i professor de la Universitat Ramon Llull, Enric Calpena.

Fins el dia 27 de juny no sabrem si la nostra alumna ha estat premiada amb el primer, segon o tercer premi, haurem d’esperar!

FELICITATS JÚLIA!

tapa_treball

La Júlia es va emportar el 2n premi!

julia_2

julia1