Memòria: Projectes i activitats interdisciplinàries

Amb la present memòria s’exposen una sèrie d’activitats enfocades a 1r i 2n  curs d’ESO que s’han realitzat de manera conjunta des de les assignatures de Visual i Plàstica i Ciències Socials.

Tant a primer com a segon d’ESO s’ha aprofitat la peculiaritat del treball conjunt a l’aula del professor de Visual i Plàstica i la professora de Ciències Socials a les hores de l’assignatura de Ciències Socials. A partir d’això s’ha intentat un enfocament metodològic innovador integrant els continguts específics dels currículums de les dues matèries.

Aquest tipus de treball interdisciplinari permet a l’alumne adquireixi tant coneixements relacionats amb els continguts d’ambdues assignatures com desenvolupar-ne les competències d’una manera dinàmica, didàctica i diferent.

A manera de síntesi podem dir que desplegar i aplicar un currículum amb un plantejament competencial suposa que:

• Els processos d’ensenyament i aprenentatge tenen una orientació pràctica i transformadora que li aporten significat i funcionalitat.
  • S’integren diferents tipus de continguts i coneixements.
  • Es vincula l’aprenentatge a contextos i situacions reals amb una orientació d’utilitat social.
  • Es facilita la comprensió de la complexitat de les situacions i el paper rellevant que poden tenir els coneixements.

Fent que l’alumnat reflexioni i a sigui crític davant els fets socials, a ser autònom, a descobrir, a comunicar, a actuar i a conviure.

Susanna Adell i Chavarria

Ramon Ruiz i Fons