Abraçant la PAU

Els dies 30 i 31 de gener de 2017 a l’Ins Blanca d’Anjou, els professors que participen al projecte TIL van preparar uns materials en el marc de la jornada de la Pau. Hem gaudit d’experiències molt enriquidores, gratificants i hem conegut de primera mà la situació dramàtica que estan vivint les persones refugiades.

Com van viure aquesta aventura els alumnes? Llegiu algunes de les aportacions que van fer.

Mariana: Em sembla divertit i diferent del que fem habitualment. La xarrada de Marc i David m’ha agradat molt, sobretot el tema i la manera en que ens han preguntat i explicat.

Francesc: És difícil arribar a un acord amb els companys a vegades, però m’ho passo millor que en u na sessió normal. El tema m’agrada, perquè és d’actualitat i perquè ens ensenya uns valors humans molt importants.

Hizan: M’agrada perquè ens resolem els dubtes entre nosaltres. M’ho passo millor perquè puc compartir moltes experiències amb els meus companys. El que més m’ha sorprès és la informació de la xerrada… “m’ha tocat la fibra”.

Nil: Treballa en grup m’agrada, però el tema de la Pau no em convenç molt… prefereixo fer ciències. M’agrada el grup que hem fet. Hem estat prou organitzats. La xerrada m’ha sorprès molt, gent jove que vol ajudar als altres sense res a canvi… es molt gratificant. M’agradaria destacar l’activitat de gravar-nos explicant notícies relacionades amb la Pau i els refugiants.

Pep (Educador molt especial): és una iniciativa que fomenta molt l’esperit crític sobre la realitat que ens envolta. Crec que s’hauria de potenciar, realitzant activitats com aquestes més sovint. Observo que els alumnes queden sorpresos a través de les experiències que ens expliquen persones externes al centre. Es fan preguntes sobre el que veuen i viuen. El professorat i l’alumnat treballa de manera cooperativa i col·laborativa i això es veu reflectit amb que tenim més moments per reflexionar sobre la nostra tasca i treballar conjuntament.

A continuació pots visualitzar alguns dels moments que vam viure durant aquells dos intensos dies.

Fes clic a … Fotos