TALLER A 3r D’ESO «  QUI SOM ELS RROMA? »

Avui els alumnes de 3r d’ESO han fet un taller relacionat amb la cultura gitana.

L’activitat consisteix en explicar l’origen geogràfic i històric del poble gitano, quina és la situació de la seva llengua i la distribució geogràfica actual, així com els símbols identificadors. Els monitors, ajudats pels materials audiovisuals del CD-ROM de cultura gitana MajKhetane, passen revista als moments més importants de la història romaní, intenten treure a la llum pública algun dels estereotips que popularment defineixen el poble gitano i, a continuació, l’anul·len i introdueixen el concepte d’interculturalitat.

El taller es fa de manera lúdica i participativa, i la distribució en cercle dels alumnes, que formen una petita àgora de debat, ajuda a aconseguir-ho.