L’ALUMNAT DE GRAU MITJÀ PARTICIPA A UN CURS DE SUPORT VITAL

Autora: Eli Soteras

Els alumnes de 1r de Cicle de Grau mitja d’Administració i Manteniment dins de l’assignatura de FOL, han fet un curs de Suport Vital que ha durat dues hores .

S’ha fet una introducció teòrica abordant temes que els ajudin a actuar en  una situació amb víctimes. Han après coses com:

• Saber controlar la situació mirant de transmetre tranquil·litat i confiança per evitar el pànic.
  • Protegir la víctima i a ell mateix.
  • Intentar d’ evitar que la situació empitjori.
  • Actuar amb rapidesa.
  • Saber reconèixer una situació d’aturada cardiorespiratòria (ACR).
  • Posar en marxa el suport vital (SV).

Els nois/es  han après a practicar tota una sèrie d’actuacions que van des de la protecció fins a la posada en marxa de l’anomenada reanimació cardiopulmonar (RCP) que consisteix en un seguit de pautes i maniobres amb la finalitat de  restablir la respiració i la circulació espontànies per aportar oxigen al cervell fins que arribi l’ajuda externa.

Tots els alumnes han estat molt interessats i ha estat un èxit. Gràcies Sebas i Olga!!!