VISITA A LA MATERNITAT D’ELNA I COTLLIURE

El passat 23 de maig l’alumnat de 2n d’ESO, 4t d’ESO i 1r de Batxillerat van fer una sortida al sud de França. Va ser una activitat compartida i amb diferents objectius.

Per una banda, els alumnes de 4t d’ESO van visitar la maternitat d’Elna i la població de Cotlliure, al sud de França.

Aquesta activitat ha estat organitzada pel professorat del departament d’Humanitats i ha consistit en la lectura de l’obra La maternitat l’Elna, d’Assumpta Montellà, una xerrada de l’autora en el nostre centre i la visita de la maternitat, la platja d’Argelers i la població de Cotlliure, acompanyats també per l’autora.

Es tracta d’una visita molt emotiva ja que l’autora ens descobreix un dels episodis més dramàtics, tendres i desconeguts de la història de la nostra postguerra. Entre 1939 i 1944, la suïssa Elizabeth Eidenbenz va salvar la vida de 597 infants, fills de les exiliades que malvivien en condicions penoses en els camps de refugiats de Sant Cebrià de Rosselló, Argelers i Ribesaltes.

Un cop acabada la visita a la maternitat i a la platja, vam anar a la població de Cotlliure on vam poder dinar i passejar pel centre de la població.

Abans de tornar a Sabadell vam fer una visita al cementeri de la població per retre homenatge a la figura d’Antonio Machado. Allà un grup d’alumnes van llegir alguns dels poemes més coneguts del poeta de la generació del 98 que han treballat aquest curs a la matèria de Llengua i Literatura Castellana.

Per una altra banda, els alumnes de 2n d’ESO i 1r de Batxillerat que van fer la sortida són els alumnes que estudien el francès com a segona llengua estrangera.

Aquesta  sortida tenia com a objectiu principal endinsar-se en la pràctica real de la llengua que estudien a l’aula i conèixer els costums quotidians dels francesos. Sempre gaudint de la visita a un poble tan turístic i pintoresc com Cotlliure.

C’était une journée agréable, plein de soleil. Les élèves ont parlé en français, ont mangé des crêpes, se sont promenés dans les jolies rues et se sont reposés sur le bord de la mer de Collioure.