ESTADA PISTOIA (ITÀLIA)

El projecte “PISTOIA” té per finalitat conèixer i participar en els serveis educatius de la ciutat de Pistoia (Itàlia), reconeguts com un dels serveis educatius de la primera infància amb més prestigi internacional, durant una setmana. La proposta neix de la necessitat d’oferir al nostre alumnat del CFGS Educació Infantil experiències innovadores i de qualitat per tal de millorar la seva formació. Per aquest motiu s’ofereix diferents espais de trobada amb professionals de la primera infància i el nostre alumnat per intercanviar experiències i propostes. També s’ofereixen espais de trobada amb famílies i infants que participen dels serveis educatius per adquirir la seva visió i també poder intercanviar experiències i propostes.

Els serveis educatius de Pistoia i el nostre centre es va posar en contacte prèviament i es va acordar les diferents activitats a realitzar així com els centres a visitar. En aquesta ocasió es va optar per visitar escoles bressol (Il Faro), escoles d’infància (Escuola Il Castello, Escuola Marino Marini) i àrees bambini (Blue, Gialla i Verde), espais socioeducatius específics els quals no existeixen en l’oferta socioeducativa de la nostra realitat. També es va visitar la seu central dels serveis educatius de Pistoia (Servizi educativi del Comune di Pistoia). Hi van participar un total de 19 alumnes de 1r i 2n curs del CFGS Educació Infantil i 2 professors.

Cal destacar que en aquest projecte va participar com a guia una exalumna del CFGS Educació Infantil del nostre centre, qui actualment està realitzant pràctiques del Grau d’Educació Infantil als mateixos serveis educatius de Pistoia. Aquesta circumstància és un element motivador més pel nostre alumnat.

Un cop valorada l’experiència, es planteja repetir-la en properes ocasions.