Cinema i tutoria

Slumdog Millionaire

Els alumnes de segon han estat treballant a la tutoria els drets dels infants i com a activitat final hem projectat la pel·lícula Slumdog millionaire.

A través del cinema hem descobert com viuen els nens als barris marginals (slums) d’una ciutat índia i tot el que han de fer per sobreviure.

Ens ha commogut especialment el personatge Jamal: un noi honest, sincer, lleial… que participa a la versió índia del concurs ¿Quiere ser millonario? i l’acusen injustament de fer trampes. Per provar la seva innocència ens va relatant diferents moments de la seva vida i així arribem a entendre per què es presenta al concurs i sap totes les respostes.

El gran amor de Jamal és Latika, una nena que també viu als suburbis de la ciutat i que creix dins les xarxes d’explotació de nens. Des de ben petita pateix l’abús de poder dels homes i ho acaba acceptant. L’amor que Jamal sent per ella serà el veritable motiu pel qual es presentarà al concurs.

El personatge de Jamal contrasta amb Salim, el seu germà. Orfes des de ben petits, anem descobrint la manera diferent que tenen d’entendre el món. Salim és més fàcil de corrompre; encegat pels diners treballarà per les màfies índies i serà capaç de trair el seu germà. En el fons, però, hem acabat identificant la fragilitat del personatge.

La pel·lícula reflecteix la crua realitat d’una part de la nostra societat. És una denúncia a la vulneració dels drets dels infants, a les tortures, a la corrupció i a la manca de recursos de moltes persones que no tenen cobertes les necessitats bàsiques. Malgrat aquesta dramàtica situació els temes de fons són l’esperança i l’amor.

En definitiva, és una pel·lícula commovedora, divertida i vitalista. Us la recomanem.

Podeu veure el tràiler a l’enllaç següent: https://youtu.be/aCvNg15wSME

Per entendre millor els personatges, els alumnes han treballat algunes de les activitats que trobareu al següent dossier, publicat pel Govern d’Aragó: dossier

Rosa Guillamon i Dolors Minguell (tutores de 2n d’ESO)