4t d’ESO: Segona Jornada de Memòria Històrica

Ahir els alumnes de 4t d’ESO van anar a Malgrat per participar en la Segona Jornada de Memòria Històrica amb els alumnes de l’Institut Ramon Turró amb els que han compartit projecte aquest curs. La primera part del matí es van projectar alguns dels vídeos fets pels alumnes sobre els brigadistes internacionals que viatjaven al Ciudad de Barcelona i el seu context històric. Els alumnes de 4tC van explicar les caixes que han dissenyat inspirades també en les vides d’aquests brigadistes i després Lorraine Yeomans, professora de la Nowra HIgh School d’Austràlia que també ha desenvolupat el mateix treball, va saludar als alumnes i els va exposar la feina feta en el seu institut. Per acabar aquesta primera part els alumnes van poder escoltar en directe el testimoni de Mark Newman, fill de David Newman un dels brigadistes que viatjaven al vaixell. La segona part del matí els alumnes dividits en grups van fer una gimcana històrica pels escenaris de l’enfonsament del vaixell el dia que feia 81 anys del seu enfonsament. Algunes de les proves van consistir en fer un taller de gravat, provar de fer d’escultors amb una de les figures que formaran part del memorial o visitar l’arxiu municipal i intentar deduir la informació d’un document de l’època. A continuació us deixem algunes fotos de la jornada i un dels vídeos que es van projectar dedicat al brigadista Sidney Sostheck.

Si voleu veure més informació sobre el projecte podeu consultar el nostre blog: http://blocs.xtec.cat/brigadistes/

També ens podeu acompanyar dimecres que ve a les 18h de la tarda a la Biblioteca on els alumnes exposaran les activitats que han fet durant tot el projecte.