Ja tenim el llibre per a la 3a sessió del club de lectura

El llibre que comentarem la propera sessió del club de lectura serà “El tron de foc” de Rick Riordan. És la continuació del llibre “La piràmide vermella”. Només per fer-ne cinc cèntims, els protagonistes són dos germans, el Carter i la Sadie i volen aconseguir els tres pergamins del déu Ra per poder-lo despertar i que així s’enfronti a la deessa Apofis que està a punt de sortir del seu encanteri i pretén destruir el món. Us endinsareu en el món de la mitologia egípcia de la mà de dos joves mags que sembla que no s’espanten per quasi res.

Sadie
Carter

Club de lectura

Avui hem fet la segona trobada del Club de Lectura. Hem parlat del llibre “Odessa i el món secret dels llibres” de Peter Van Olmen. Ha estat un llibre molt ben valorat per tothom. Ens ha agradat que des del principi hi ha molta acció i tens ganes de descobrir què passa amb aquella nena de 12 anys que no pot sortir de casa seva perquè la seva vida està en perill. Els problemes no se li acaben gairebé fins al final del llibre, un conflicte porta a un altre i l’Odessa no es deix acaparar pels infortunis. També ens ha agradat conèixer la personalitat d’autors  literaris  reconeguts mundialment que d’entrada no li fan la vida gaire fàcil a la protagonista. No volem deixar de parlar del canari, que ajuda a fer el relat més divertit.

I encara hem tingut una altra sorpresa, hem rebut el llibre signat per l’autor i amb una dedicatòria perquè vam participar al concurs de l’InfoK i ens van seleccionar.
Avui també hem comentat els llibres que més ens agraden, l’Àlex V. ja s’ha llegit 4 llibres del “Diari del Greg” i l’Aleix P. està entusiasmat amb les històries d'”Eragon”, la Natàlia és una devoradora de llibres i en té una llista i el Roger comparteix gustos amb l’Àlex V., és entusiasta del Diari del Greg i també dels llibres de Harry Potter.
Hem passat una estona molt agradable i ja hem quedat pel proper Club de Lectura cap a finals de maig, qui tingui ganes de ser-hi solament cal que ho digui a algú del grup.

Avui dedicat a aquells nois i noies, nens i nenes que han hagut de canviar d’escola a desgrat, amb impotència.

El Jordi Martí, professor de llengua de l’ESO de l’escola ens ha fet arribar un article que ens agradaria que llegiu i en feu difusió, si ho creieu oportú.

La S. se’n va, els fan fora de casa…

Jordi Martí Font
La S. se’n va. Se’n va a viure fora de Reus. Dimarts em va preguntar quan tardaven a fer marxar la gent quan els rifaven el pis. Sense casa i en silenci, en aquest cas no caldrà fer resistència passiva davant un altre desnonament. No acusaran ningú d'”agressió a l’autoritat” quan els mossos es trobin persones solidàries assegudes a l’entrada de la casa d’on faran fora qui hi viu per tal que faci cap a una subhasta o directament al banc.
La S. és una de les alumnes més treballadores de tota la classe de què sóc tutor. Petita de cos, es guanya l’estima de tothom rient i deixant anar alegria per tot arreu. Dimarts no reia. Li havien explicat, a ella i als seus pares, que aquí estudiant, treballant i sent “bona persona” es podia arribar dalt de tot, o sobreviure, que ja era suficient. I s’ho havien cregut. I era mentida, tan mentida com ho ha estat sempre. Ara els fan fora de casa i han de marxar amb la cua entre els cames i amb una frustració silenciosa…
Ells se’n van en silenci, però els amos ja han preparat les lleis per reprimir qui no ho faci, una repressió que passarà a equiparar la resistència passiva a l’”agressió a l’autoritat”, per tant: presó. Els “aldarulls de Barcelona” han estat la imatge que els tertulians habituals (d’Intereconomia a Catalunya Ràdio) han llençat contra milions de persones pobres per dir-los que el que cal fer és el silenci, callar, obeir i marxar. O això o la presó, on també només hi van els pobres. I és que ja ho deia ma padrina: si et poses a robar, que sigui molt, perquè de rics mai no n’agafen cap. I han passat trenta anys de la meva vida conscient i els fets que jo he viscut corroboren dia sí i dia també les seves paraules. Camps, Millet, Undargarin…
Sí, podem morir-nos en silenci. Sí, podem morir-nos de por, que és la mort més trista. Sí, podem callar i mirar cap a un altre lloc. Sí, podem parlar de les vacances que hem fet i que “s’han d’aprofitar perquè potser són les últimes”. Sí, podem deixar-nos matar o que ens treguin un ull amb una pilota de goma democràticament… Sí, podem acceptar que ens robin els estalvis de tota la vida. Sí, podem acceptar que la “crisi” existeix i no és cap robatori organitzat…
Tot això ho podem fer. Gràcies pels consells. Però no ho farem. Som persones, no trossos de carn, malgrat alguns cops tinguem la sensació que de trossos de carn amb cap de suro cada cop n’hi hagi més… Som persones i volem viure plenament.
La S. té dret a viure a una casa, a la casa que pacientment han pagat mes rere mes fins que tots els membres de la seva família han estat expulsats del sistema, capitalisme en diuen i cal recordar-ho. Ella i els seus, que són els meus. Mentre els Borbons, que no són els meus, es foten ‘tiros’ amb escopeta i dels altres. Mentre els polítics parlen de llibertat i no paren de fer normes per prohibir-la. Mentre els banquers no diuen res però no paren de robar. Mentre la bona gent és perseguida, agredida, assassinada… per la gent d’ordre.
Un altre món és possible i imprescindible. Perquè aquest és una merda; i no utilitzo cap figura literària per dir-ho. Una merda. Un món on les persones com la S. i milions més puguin ser felices, on la violència (la legal i l’estructural, que ara mateix són les principals i les més lesives) no siguin els centres al voltant dels quals giri tot. On viure valgui la pena i no calgui sobreviure per existir. És possible, però cal lluitar-lo.”

Dia Mundial de la Poesia

El divendres 23 de març vam celebrar el dia mundial de la Poesia proclamat per la Unesco.
Una alumna o alumne de cada classe de Primària van llegir una poesia sobre el projecte que havien treballat aquest trimestre. A partir de 6è van llegir la poesia de Narcís Comadira que va proposar per a aquest dia la Institució de les Lletres Catalanes. També la van llegir en àrab, en italià, en urdú i en romanès. Poques vegades tenim ocasió d’escoltar l’alumnat en la seva pròpia llengua. Moltes gràcies per la participació de tots i totes.

Poesia per tot arreu #jollegeixo

S’acosta el Dia Internacional de la Poesia i trobem iniciatives per tot arreu.

Iniciem el Club de Lectura

El dimecres, 7 de març, vam fer la primera trobada del Club de Lectura. El llibre que havíem triat per comentar va ser “La porta dels tres panys” de la Sònia Fernández-Vidal. Hi va haver opinions de tota mena, però crec que sí que ens va obrir la porta al “món quàntic”, vam parlar de “quarks”, de superposició, de món paral·lels, de teletransportació, … Va ser molt interessant compartir opinions entre adults i nois i noies de 10 i 11 anys.


Ja tenim una nova proposta per al proper mes: “Odessa i el món secret dels llibres” de Peter Van Olmen. Si esteu interessats o interessades en participar només cal que ho digueu a algú d’aquest grup inicial.


Comença el club de lectura

El dimecres, 7 de març a les 4h de la tarda comencem la primera sessió del club de lectura a la biblioteca. Comentarem el llibre “La porta dels tres panys” de la Sònia Fernández-Vidal. Ens agradaria que ens poguéssiu acompanyar aquest primer dia, encara que no conegueu el llibre, però que penseu que us pot interessar.

MARC (Mestres Àvies Recuperadores de Contes)

Un grup de 10 mestres jubilades, vinculades a l’Associació de Mestres Rosa Sensat, ofereixen la possibilitat d’explicar contes a les escoles, biblioteques, centres cívics, escoles de formació, … i al mateix temps fan una tasca important de recuperació de contes orals. El divendres passat van explicar la feina que estan fent a BTV notícies.cat. A continuació us afegim el vídeo del programa:
www.btvnoticies.cat

Des d’aquí la nostra felicitació.

21 de febrer. Dia Internacional de la Llengua Materna

A l’entrada de l’escola hem posat un gran mural on es poden veure les llengües que parlen els i les alumnes de l’escola, un total de 17. Volem celebrar aquest dia per donar importància a cadascuna de les llengües maternes i valorar la sort que tenim de poder viure en aquesta diversitat.

En aquesta presentació veureu: El nom de cada llengua, els països on es parla, el nombre de parlants i els alumnes que hi ha en cada aula d’aquesta llengua. on PhotoPeach

Afegim alguns enllaços que us poden interessar:

http://blocs.xtec.cat/llenguamaterna/
http://www.unesco.org/culture/languages-atlas/