Curs 2023-2024

Horari curs 2023 – 2024

Educació Infantil:         de 9:00 a 12:30 i de 15:00 a 16:30

Educació Primària:    de 9:00 a 13:00 i de 15:00 a 17:00

 

DIA ESCOLAR DE LA NO-VIOLÈNCIA I LA PAU 2024

El Dia Escolar per a la No-violència i la Pau neix l’any1964, i és fundada pel poeta i educador Llorenç Vidal i Vidal per tal de propugnar una educació permanent en la tolerància, la solidaritat, el respecte als drets humans, la no-violència i la pau. Es va escollir aquest dia perquè és l’aniversari de la mort de Mahatma Gandhi, fundador de la no-violència i defensor de la pau mundial.

Al llarg de la setmana passada tot l’alumnat de l’escola tant infantil com primària han treballat el dia de la pau i entre tots han fet un mural al vestíbul de l’escola. Ha sigut una activitat de reflexió, de pensar, d’escriure i dibuixar.

Aprendre a resoldre els nostres conflictes sense violència constitueix un camí que ens acosta a la PAU!

A 1r treballem per equips.

Abans d’anar a la nostra sortida al parc de bombers vam fer un bon treball previ, que és el que donarà un veritable sentit i utilitat a la visita.
A l’aula vam treballar per grups, on cada grup tenia una caixa plena de preguntes relacionades amb els bombers, però d’on traiem les respostes? vam haver de buscar uns rètols amagats per l’aula i entre tots i totes trobar les respostes.

VISITEM EL PARC DE BOMBERS

Els alumnes de cicle inicial estem fent un projecte sobre els bombers. Hem investigat quina és la seva feina i gràcies a aquesta sortida hem pogut veure com viuen, com treballen i es preparen dins del parc de bombers. Valorem molt la seva feina!

COMPARTIM- STEAM

Una de les activitats del nostre projecte STEAM està el COMPARTIM amb els altres. Els i les alumnes de l’escola han de compartir amb els altres companys i companyes, una sessió d’aquelles activitats o racons que es porten a l’aula. Fem de mestres! amb les seves paraules i la seva expressió oral aprenen a compartir allò que han après. Aprenem els uns dels altres. Aquesta vegada els alumnes de segon han hagut d’explicar tot allò que saben de l’Antoni Tàpies: vida i obra, tècniques plàstiques, etapes…
Classe dels Dissenyadors i Dissernyadores, ho heu fet molt bé!

Tallers STEAM!

Avui, a l’escola hem fet tallers STEAM!

L’alumnat d’I4 hem anat a les classes a fer diferents tipus d’activitats! Primer de tot hem anat a visitar als companys i companyes de segon, que ens han explicat el seu projecte sobre Antoni Tàpies. Després, juntament amb els companys i companyes de cinquè hem conegut i dibuixat dinosaures. Els companys i companyes de sisè ens han ensenyat els seus projectes 3D a l’ordinador i ens han deixat practicar una mica. I finalment, hem fet racons de matemàtiques amb els companys i companyes de tercer!

Ha sigut súper divertit!

Racons matemàtics

Els i les alumnes de tercer aprenen i repassen conceptes matemàtics a través de racons on utilitzen material manipulatiu. 
Els i les alumnes de tercer durant aquest segon trimestre realitzaran racons matemàtics on l’alumnat a través de jocs i material manipulatiu aprenen i repassen conceptes matemàtics.… Llegeix més»

Qui és Qui ?

Els alumnes de tercer han treballat la descripció de persones i que millor per aprendre la descripció, que fer el famós joc del QUI és QUI amb les imatges dels seus companys i companyes de la classe. Ha sigut una forma molt divertida per promoure l’expressió oral, treballar la descripció i els adjectius.

JUGANT APRENEM!

Descobrim barrejant colors!

L’alumnat d’I4 estem treballant a l’aula un projecte sobre el pintor i escultor, Joan Miró. Hem estat observant diverses obres seves i l’alumnat ha observat que li agradava molt treballar amb els colors primaris! El blau, el magenta i el groc. A partir d’aquí hem fet un experiment barrejant aquests tres colors i…sorpresa! Les barreges han donat pas als colors secundaris: el lila, el verd i el taronja. 

A PRIMER EXPERIMENTEM!

Els alumnes de primer gaudeixen de sessions on experimenten i descobreixen moltes coses.
Treballem experimentant per veure si una hipòtesi és vàlida i assimilant l’aprenentatge donat per l’experiència.
Volien saber què passa quan fem dissolucions amb aigua i sorra, aigua i sucre, aigua i farina, aigua i sal. Observant si canvia de color, si es queda a dalt, a baix, desapareix etc. Els resultats han estat sorprenents!