Pau Casals

Hola a tothom,

Avui us explicaré una activitat que vam fer a música. La Rosa Guiu, la mestra de música, ens va parlar de Pau Casals. Ens va parlar d’ell perquè de colònies faríem una activitat sobre ell.

La Rosa ens va donar un full i vam llegir això:

Pau Casals ha sigut un dels millors violoncel·listes del segle. XX. Nascut el Vendrell el 29 de desembre del 1876, va mostrar ja des de la infantesa una gran sensibilitat per la música. El seu pare, també músic, li va transmetre els seus primers coneixements musicals, que Pau Casals va ampliar amb estudis a Barcelona i a Madrid. Pau Casals va haver d’anar cap a l’exili per la Guerra Civil Espanyola i va composar una cançó anomenada “El cant dels ocells´´ aquesta senzilla cançó es va convertir en un missatge de pau i fraternitat d’abast mundial. Pau Casals va guanyar unes quantes  medalles la més important, la medalla de la pau.

Després de llegir això vam escoltar un discurs de Pau Casals, des de les Nacions Unides, que parlava de la pau. I també vam escoltar la cançó del Cant dels Ocells.

Aquesta activitat ens va agradar molt a totes i tots i, com heu llegit, Pau Casals ha estat una persona molt important i buscadora de la pau.

La activitat de les colònies va ser un concert de viol·lonsel molt xulo i també vam visitar la casa de Pau Casals.

Ara us deixo amb uns vídeos i fotografies de Pau Casals:

Resultat d'imatges de pau casals

Moltes gràcies per la vostra atenció.

Quim C. R.