EXPERIMENTACIÓ A INFANTIL: JUGUEM AMB ELS IMANTS

Iniciem un nou curs i continuem amb les sessions d’experimentació.  Aquestes són ideals per desenvolupar un seguit d’estratègies de raonament, posar en marxa els coneixements previs, fer-se hipòtesis i escoltar les dels altres, així com tenir paciència per observar resultats, respectar els torns de paraules…

En la primera sessió d’experimentació vam jugar amb imants petits i grans.  Primer de tot vam quedar bocabadats en veure que la mestra feia màgia! Tenia les mans a sota la taula i feina moure un seguit d’objectes petits que hi havia a sobre de la taula (clips, claus, xinxetes…) sense tocar-los.  Com ho feia? Vam fer hipòtesis.  Tots estaven convençuts que la mestra tenia alguna cosa a sota la taula que era l’encarregada de “la màgia”, però què? Finalment i sense endevinar-ho la mestra va ensenyar el que tenia: un altaveu vell amb un imant molt potent a la punta.  Llavors sí, alguns nens i nenes van començar a relacionar aquell objecte que n’atreia d’altres amb uns petits objectes que tenien a casa enganxats a la nevera: els imants.  Vam observar que hi havia objectes que “s’hi enganxaven” i objectes que no.  Alguns nens i nenes ja van dir que allò que estava fet de ferro s’enganxava a l’imant.  Vam buscar objectes per la classe i vam fer proves.  Aquí us deixem algunes imatges d’aquell dia.

 

 

 

1 comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>