QUÈ EN FEM DEL MENJAR QUE ENS SOBRA DEL MENJADOR ESCOLAR?

Tot fent el projecte en el que parlem d’alimentació ens en vam adonar que en el menjador escolar cada dia llencem un munt de menjar bo a les escombraries.  No pas perquè vulguem, no, sinó perquè ens sobra.  Això ens va portar a pensar en què podríem fer amb aquests aliments que no fos llençar-los.

Ens van venir dues idees al cap, una de força assequible i una de més complicada.

La primera era utilitzar els aliments sobrers per a fer adob.  Ens vam ben informar i vam intentar fer un contenidor de compost amb materials que teníem a l’abast.

La segona idea és la més difícil d’acomplir però no per això ens rendirem.  Ens semblava que amb el menjar que llençàvem cada dia podrien alimentar-se algunes famílies que estiguessin passant necessitats.  Vam descobrir una escola de primària (l’escola de Rellinars) que donaven el menjar sobrer a famílies desfavorides, però també vam descobrir que això no els havia sigut fàcil ja que la llei diu que tot el menjar que sobra del menjador escolar (el que no està tocat, és clar) ha d’anar a les escombraries!  Aquesta escola havia pogut canviar aquesta llei que ens sembla que és injusta.  Per això vam enviar una carta als responsables del càtering ISS per veure si podien venir-nos a veure i buscar solucions plegats.  Va venir l’Anna Leirado, responsable del càtering.  Vam explicar-li els nostres desitjos i va dir que ho estudiarien però que, de mentre, nosaltres per la nostra part féssim un estudi de la quantitat de menjar que llencem.   Des del càtering ens van comprar una balança i cada dia pesem i anotem en una graella la quantitat de menjar que llencem.

Aquest curs ja està a punt d’acabar però nosaltres ja hem posat fil a l’agulla per tal de donar resposta al problema del menjar sobrer del menjador escolar.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *