(*) Aquest article havia de formar part de la revista Ei! 2016-17, però se’ns ha quedat fora.
Quan ensenyem una llengua estrangera és important donar pes a la interacció oral per tal de que l’alumnat sigui capaç d’entendre i comunicar-se en aquesta llengua. Aquest curs ens hem centrat en aquesta afirmació i ha estat a voltes engrescador i altres vegades més complicat del que ens pensàvem. Tot i així hem procurat que tothom tingués el seu “minut de glòria” a l’hora d’expressar-se en anglès i la veritat és que tots i totes ens n’hem sortit!
Per tal de que la motivació i la participació fossin de nivell expert, alguns dels treballs per assolir la dimensió de comunicació oral han estat proposats i escollits pel mateix alumnat. Altres vegades aquests treballs han estat fruit d’oportunitats que han anat arribant durant el curs, per exemple poder entrevistar algú que utilitza la llengua anglesa com a vehicular. És important també aprofitar aquestes situacions per a practicar la llengua i veure’n la utilitat. Al final el que segur que ens permetrà (entre moltes altres coses) aprendre una nova llengua, és poder-nos comunicar amb molta més gent. En el cas de l’anglès, en un futur no gaire llunyà, potser ens permeti comunicar-nos amb tot el món