Educació física

Psicomotricitat:

La Psicomotricitat a l’escola es porta a terme a partir de la pràctica psicomotriu Aucouturier i té com a objectiu, el desenvolupament psíquic dels infants a través del cos.

En aquesta pràctica, es treballa la unitat del plaer sensoriomotor com un factor que afavoreix el cos, el procés de simbolització i l’accés a la representació. La pràctica té com a objectiu promoure l’expressió de totes les possibilitats motrius, emocionals, cognitives i relacionals de l’infant. Els seus continguts es basen en el joc lliure; és una activitat espontània i permissiva que s’organitza progressivament a partir dels objectes disposats pel joc dels infants. Es tracta de deixar desenvolupar un joc espontani, sense ser jutjats i sense tenir consignes precises. Basant-se en el cos, el moviment i l’espai.

Les sessions es divideixen en tres parts: ritual d’entrada, fase sensoriomotriu i ritual de sortida.

Educació física:

A cicle inicial, es treballa sobretot l’esquema corporal, les habilitats motrius i el joc. També fem  natació a la piscina municipal. Els de segon hi van el primer trimestre i els de 1r al segon.

A cicle mitjà, ja incidim més amb les habilitats motrius bàsiques i específiques, amb les capacitats físiques i iniciem algun esport d’equip. En aquest cicle, participem en les JORNADES ESPORTIVES DE TORELLÓ i formem part d’un formiguer dins el projecte FORMIGUES COOPERATIVES.

A cicle superior, treballem a base d’esports d’equip i individuals i sempre aquells més alternatius i poc coneguts com el DATCHBALL, el COLPBOL… També participem en LA JORNADA ESPORTIVA COMARCAL i LAJORNADA ESPORTIVA DE 6è de la Vall del Ges.

A tots els cicles, els continguts treballats ho fem a través de jocs, tasques, estacions de treball, reptes motrius i formes jugades. La metodologia utilitzada preferentment, és cooperativa però també ens agrada aprendre a guanyar i perdre amb els jocs competitius. Fem diferents propostes d’escalfament i cura del cos practicant el IOGA, ESTIRAMENT, EDUCACIÓ POSTURAL, PRIMERS AUXILIS i ALIMENTACIÓ SALUDABLE.

També ens agrada inventar-nos jocs nous. A l’escola juguem a MICOS I PLÀTANS, PILOTA MATA-PILOTA SALVA… jocs que ens hem inventat al llarg del temps i que  ens agrada molt jugar-hi.

L’expressió corporal  té un paper molt important en cadascun dels nivells. A cada nivell es fomenta l’exploració de possibilitats motrius de manera desinhibida a través d’activitats d’expressió lliure i dirigida, així com de moviments rítmics i dansats.  Treballem conjuntament amb els tutors dels diferents cicles per preparar obres de teatre, balls de les festes tradicionals, balls de la FESTA DE FINAL DE CURS, entre d’altres.

A l’hora del pati s’organitzen diferents propostes per a dinamitzar aquests espai d’esbarjo de primària: lligueta de futbol, torneig de volei, torneig de Datchball, cistella de jocs populars, el torneig de 3X3 bàsquet que organitza el CLUB BÀSQUET TORELLÓ…

Formem part del programa PLA CATALÀ DE L’ESPORT A L’ESCOLA i l’AFA és qui organitza les activitats extraescolars com el Judo, Activitat multi-esport,.. Alhora vetllem per a que tot el nostre alumnat practiqui activitat física a fora de l’escola i estem en contacte amb les entitats i l’Ajuntament per fomentar la pràctica esportiva com a base d’una vida saludable.