PREINSCRIPCIÓ ESCOLAR Curs 2024-2025

 

LA LLEGENDA DE SANT JORDI a educació infantil | Escola Cassià Costal

En poc temps celebrarem una diada ben especial a l’escola: SANT JORDI.
Per poder celebrar aquesta jornada tan bonica i emotiva necessitem la vostra col·laboració:

PABLO PICASSO A EI3 i EI4

A infantil, durant aquest segon trimestre, hem treballat la figura del pintor i escultor Pablo
Picasso.
Amb els alumnes de EI3 i EI4 hem parlat de la seva biografia, com era quan era un
nen, les seves primeres pintures i a trets bàsics, les principals etapes de la seva obra fins a
arribar al seu estil més icònic i representatiu: el Cubisme.
Els alumnes d’EI3 van treballar obres com “El vell guitarrista cec (1903)” o “Paul vestit
d’arlequí (1924)”… Ha estat un treball molt divertit, ja veureu, pregunteu-los quina era la
samarreta preferida de Picasso!
Els alumnes d’EI4 van treballar, entre d’altres, la seva obra més important, el “Guernica
(1937)”. Els nens i nenes, per grups, van treballar les diferents parts del quadre: la dona i el
el seu fill, el cavall, la llum… els van reconèixer sobre el quadre i en van fer una representació
amb pintura, pinzell i carbonet. Ens ha quedat un quadre ES PEC TA CU LAR!

PICASSO A EI5

Aquest trimestre a EI5 ens hem apropat a l’obra de Pablo Picasso, en concret a l’etapa cubista.
Hem jugat a fer de detectius buscant fragments perduts de quadres de l’artista, hem fet retrats cubistes i reinterpretat l’obra Els 3 músics del pintor.

Visita Gerard Martí Luckson, escriptor i pare de l’escola.

Avui hem tingut la gran sort de rebre la visita d’en Gerard Martí Luckson, escriptor i pare de l’escola. Ha vingut a parlar-nos del fascinant procés de creació d’un llibre, des de la idea inicial fins a la seva publicació final. La seva experiència i coneixements ens han captivat a tots.

La visita d’en Gerard ha estat una iniciativa sorgida a partir de la nostra preocupació pel poc que alguns alumnes cuiden els llibres. Volem fomentar el respecte pels llibres, tant els propis com els dels companys, i ens hem convençut que conèixer de primera mà com neix un llibre pot ajudar a aconseguir-ho.

En Gerard ha començat explicant-nos com li sorgeixen les idees per a les seves històries. Després, ha parlat del llarg i meticulós procés d’escriptura, reescriptura i edició que segueix fins a donar forma definitiva al seu text. Un dels moments més interessants de la xerrada ha estat quan ens ha mostrat alguns dels seus dibuixos i esbossos originals.

A més dels objectius inicials, la visita d’en Gerard ha tingut un efecte molt positiu en els alumnes. Han pogut conèixer de prop a un escriptor de talent, han après molt sobre el procés de creació d’un llibre i s’han sentit motivats a llegir més. Estem molt agraïts a en Gerard per haver-nos dedicat el seu temps i per haver compartit amb nosaltres la seva passió per la literatura.

PROJECTE OLIMPÍADES: PARLEM DE REM AMB DANIEL RODRÍGUEZ

Arran del projecte escolar de les Olimpíades, l’alumnat de 3r i 4t van tenir l’oportunitat d’escoltar i intercanviar idees amb en Daniel Rodríguez, Coordinador de la Federació Catalana de Rem i entrenador de la Selecció Espanyola de Rem.

Durant la seva ponència, Rodríguez va compartir molts coneixements sobre aquest esport, que, malgrat semblar senzill, requereix una preparació intensiva i un esforç considerable. Va posar èmfasi en els valors de l’esport, destacant especialment la importància de la cohesió d’equip per aconseguir una competició exitosa.

Els alumnes van participar activament amb una gran quantitat de preguntes durant la sessió, demostrant un gran interès en el contingut de la xerrada.

 

EL NOSTRE HORT ESCOLAR

L’alumnat de 3r, des de l’àrea de medi, ha encetat el projecte de l’hort escolar, on treballen les verdures i hortalisses, les seves parts, com s’han de cuidar, etc., així com la sostenibilitat (la importància de l’aigua i del seu estalvi) i la relació amb l’entorn: visita a la cooperativa agrícola del poble, visita a l’escola de familiars d’alumnat que es dediquen a la pagesia, etc.

EVOLUCIÓ DE LA LECTOESCRIPTURA A L’ETAPA D’EDUCACIÓ INFANTIL

EDUCACIÓ INFANTIL 3 El nom és la font de motivació principal per descobrir les lletres i el món escrit perquè no només el trobem a tot arreu sinó que també regula totes les situacions a l’aula: col·loquem les nostres pertinences, ens identifica a la nostra taula, serveix per passar llista…

EDUCACIÓ INFANTIL 4 És un curs entremig on es consoliden els aprenentatges inicials sense perdre de vista la intenció engrescadora i també s’incrementa el plaer dels nens per la identificació de paraules escrites… També és el moment d’iniciar noves dinàmiques i activitats del codi escrit i pren moltíssima importància la consciència fonològica.

EDUCACIÓ INFANTIL 5 Els infants ja tenen moltes experiències en relació amb el codi escrit i els seus ritmes d’adquisició de les habilitats lectores i escriptores són molt diversos. Des d’aquesta heterogeneïtat cal animar respectar tots els nivells dels infants i animar-los a progressar des de l’estadi en què es troben i motivar-los per continuar tenint ganes de seguir aprenent i avançant.

 

MÚSICA A EDUCACIÓ INFANTIL

Aquesta setmana a infantil hem presentat alguns instruments nous: el tambor de reunió, els tambors piruletes i els cascavells.
A EI3 i EI5 hem musicalitzat el conte del Patufet on cada personatge i element tenia el seu instrument representatiu.
A EI4 hem acompanyat la cançó El Cavall amb cocos i tambors piruletes.
Hem gaudit molt!

Els Reis Mags han vingut a l’escola!

Els reis mags han deixat un rastre per tot el gimnàs i hem trobat uns paquets ben embolicats… Quina sorpresa!!! Amb molta il·lusió els hem obert i hem trobat que ens hi havien deixat uns contes preciosos per les biblioteques d’aula i uns jocs de taula per jugar entre tots i totes!

Moltes gràcies, Reis Mags ens han agradat molt.