QUÈ ÉS ERASMUS+?

Erasmus + és el nou programa de la UE d’Educació, Formació, Joventut i Esport 2014-2020.  S’inicià a partir de gener de 2014 . Té com a objectiu potenciar la capacitació i l’ocupabilitat , i la modernització d’Educació , Formació i Treball juvenil. Substitueix a l’antic programa COMÈNIUS.

Dins les possibilitats que ofereix el Programa Erasmus+, per a centres escolars destaquen dos tipus:

• Erasmus+ Ka2 – consisteix en una àmplia cooperació entre centres escolars o d’altres organitzacions amb la finalitat de millorar el nivell i la qualitat de l’ensenyament, fomentant les bones pràctiques, la innovació i la internacionalització dels mateixos.
  • Erasmus+ Ka1 – és el programa que permet la formació del professorat per l’aprenentatge. Entre d’altres:
  • Millora la docència
  • Ofereix desenvolupament professional
  • Proporciona una visió internacional als alumnes
  • Promou la internacionalització del centre educatiu
  • Connecta amb altres centres i organismes amb interessos semblants

L’escola Rosa Oriol va participar durant el curs 2016-17 en un Ka1 “Innovemos para mejorar”. Anteriorment, entre el 2012-2014,  havia participat de l’experìencia en un altre programa europeu, el Comènius,  amb un gran èxit educatiu.

Amb aquesta bona experiència prèvia i moguts per la voluntat de continuar innovant la nostra pràctica educativa i apropar Europa al nostre alumnat, el centre va treballar per associar-se amb altres escoles de l’EU per dur a terme un nou projecte, aquest cop Erasmus+ Ka2, “On the Road of Exile” (2017-19).