Activitats Complementàries

Famílies

• XERRADES MOSSSOS D’ESQUADRA: seguretat a internet.
  • XERRADES EDUCATIVES
  • TEATRE DE MARES d’educació infantil, cicle inicial i cicle mitjà.
  • JORNADA DE PORTES OBERTES per les famílies de nova incorporació a la nostra Comunitat Educativa.

Alumnes

• SORTIDES ESCOLARS que combinen la part pedagògica i la lúdica i ajuden als alumnes a complementar els aprenentatges. Es realitzen a tots els cursos. A nivell local, comarcal i també a d’altres indrets de Catalunya. Tots els cursos van cada any a veure una obra de teatre. A cicle inicial i a cicle superior es realitzen colònies escolars.
  • CELEBRACIONS obertes a les famílies:
    • La castanyada
    • Cantada de nadales
    • Carnaval
    • Jornades culturals de Sant Jordi
    • Festa de final de curs
  • Participació a la MOSTRA DE LECTURA en veu alta per Cicle Inicial al Centre de Lectura de Reus (Organitza: CRP Baix Camp).
  • XERRADES MOSSSOS D’ESQUADRA: seguretat a internet per alumnes de cicle superior.
  • PADRINS LECTORS: cada any s’acorda aquesta activitat d’apadrinament lector entre un grup de cicle superior o cicle mitjà i un de cicle inicial. Cada alumne en té un de més gran que li fa de padrí lector i una sessió a la setmana llegeixen conjuntament per millorar, els dos, les habilitats lectores i fomentar el gust per la lectura.
  • PARTICIPACIÓ A LA MOSTRA DE TEATRE DEL BAIX CAMP.
  • AGRUPAMENTS DE MATEMÀTIQUES I LLENGUA A CICLE INICIAL
  • AGENTS CÍVICS: els alumnes de cicle superior vigilen l’entrada a l’escola al pati i a les escales. I gestionen conflictes (si s’escau amb l’ajuda dels mestres) a l’hora d’esbarjo mitjançant la mediació, al Banc de la tranquil·litat.
  • ECOBRIGADES: grups d’alumnes de cicle superior equipats amb màscares i guants que van passant per les classes revisant les papereres per controlar el reciclatge i donant orientacions als alumnes per millorar.
  • PEN FRIENDS: comunicacions via carta en anglès amb alumnes d’una altra escola. Aquesta activitat motiva els alumnes a escriure en anglès amb un fi concret i en situacions reals i significatives. Alumnes de cicle superior.
  • Introducció al llenguatge de PROGRAMACIÓ – alumnes de 6è

Aquest és un llenguatge que es preveu que serà molt important dominar en el dia de demà, ja que es calcula que un 65% de les feines que tindran els nostres alumnes encara no existeixen, i moltes d’elles estaran relacionades amb el llenguatge computacional.

En aquesta àrea els alumnes aprenen a treballar en equip, a resoldre problemes i reptes i a relacionar-se amb un llenguatge lògic que han de saber aplicar en diferents situacions.

Amb aquest treball també fomentem aspectes tant importants com la creativitat i la persistència, molt necessàries per tal de resoldre les diferents situacions que anem plantejant.

• Projecte AXIOMA: els alumnnes d’educació infantil treballen amb el Projecte Axioma de l’Editorial Barcanova. Es tracta d’un treball matemàtic
  • XERRADES ALS ALUMNES de diferents temàtiques segons el que es treballa. Astronomia, refugiats, cultura popular,…
  • GIMCANA LLAR D’AVIS: Es col·labora amb la llar d’avis del poble en una prova de la gimcana que realitzen per diferents llocs del poble.