Història

Al 1835 l’exclaustració dels frares de convent de “Sant Francesc” fa que l’Ajuntament confisqui l’edifici per evitar-ne el saqueig.Més tard, al refectori del convent, s’instal·len les anomenades “ESCUELAS NACIONALES” amb una aula per a nenes i una altra per a nens. Al final dels anys 60, degut a l’estat ruïnós del convent es construeix la nova “ESCUELA UNITARIA”, als terrenys del cementiri vell, al mateix lloc on avui hi ha l’ESCOLA RIU D’OR!

L’Escola Pública Riu d’Or va néixer el curs 1978-79, gràcies a la preocupació d’un grup de pares i mares per l’educació dels seus fills i filles.

Aquest curs, a l’espera del nou edifici, els nens i nenes de parvulari a primer de bàsica van a les aules de “la Unitaria” al carrer de les verges, mentre que els de segon a vuitè van a l’edifici anomenat “els Hermanos” de la carretera de Navarcles.

El març de 1979 comencen les obres amb la previsió que l’edifici es pugui estrenar al començament del curs 79-80. Es construeix l’edifici principal amb 8 aules, 2 despatxets i els lavabos.

El curs 1981-1982 s’inicien els passos per catalanitzar l’escola. El projecte s’aprova amb una acta de l’escola i de l’APA. A partir d’aquest moment ja som ESCOLA PÚBLICA CATALANA, tots els mestres de l’escola han de poder impartir classes en català, fet que ha de garantir que tots els nens i nenes acabin amb un bon domini de les dues llengües. En aquest moment l’escola ja té 10 mestres, un per cada curs de parvulari i bàsica, més la monitora de maternal.

L’octubre de 1983 l’ajuntament comença les obres del menjador, amb el compromís que el departament acabi l’àrea de serveis.

El curs 85-86, l’escola s’estructura per cicles:
-maternal i parvulari.
-cicle inicial (1r i 2n)
-cicle mitjà 1 (3r i 4t)
-cicle mitjà 2 (5è i 6è)
-cicle superior (7è i 8è)

El 1988 l’escola celebra el desè aniversari amb una festa.

El 1990 comencen les obres de la 2ª fase de l’àrea de serveis. El 1991 s’inaugura l’àrea de serveis. L’estiu del 1994 l’ajuntament fa les obres del mur i del tancat del pati.

El 1995 s’estrena l’anagrama de l’escola.

El 1996 els cursos de 7è i 8è deixen l’escola per començar a l’institut de Santpedor.
L’estiu de 1996 comencen les obres de millora del parvulari i del pati.

( imatge de l’1 de juny de l’any 1997)

El 1998 s’acaben les obres de parvulari.

L’escola va ser remodelada progressivament de  l’any 2001-2008 dins una obra que connectava els dos edificis existents i que va donar lloc a diferents ampliacions i millores    del recinte escolar.