Història

L’Escola Pública Riu d’Or va néixer el curs 1978-79, gràcies a la preocupació d’un grup de pares i mares per l’educació dels seus fills i filles.

Aquest curs, a l’espera del nou edifici, els nens i nenes de parvulari a primer de bàsica van a les aules de “la Unitaria” al carrer de les verges, mentre que els de segon a vuitè van a l’edifici anomenat “els Hermanos” de la carretera de Navarcles.

El març de 1979 comencen les obres amb la previsió que l’edifici es pugui estrenar al començament del curs 79-80. Es construeix l’edifici principal amb 8 aules, 2 despatxets i els lavabos.

El 1981 s’inicien els passos per catalanitzar l’escola. El projecte s’aprova amb una acta de l’escola i de l’APA. A partir d’aquest moment ja som ESCOLA PÚBLICA CATALANA.

L’octubre de 1983 l’ajuntament comença les obres del menjador, amb el compromís que el departament acabi l’àrea de serveis.

El curs 85-86, l’escola s’estructura per cicles:
-maternal i parvulari.
-cicle inicial (1r i 2n)
-cicle mitjà 1 (3r i 4t)
-cicle mitjà 2 (5è i 6è)
-cicle superior (7è i 8è)

El 1988 l’escola celebra el desè aniversari amb una festa.
El 1990 comencen les obres de la 2ª fase de l’àrea de serveis. El 1991 s’innaugura l’àrea de serveis.
L’estiu del 1994 l’ajuntament fa les obres del mur i del tancat del pati.
El 1995 s’estrena l’anagrama de l’escola.

El 1996 els cursos de 7è i 8è deixen l’escola per començar a l’institut de Santpedor.
L’estiu de 1996 comencen les obres de millora del parvulari.
El 1998 s’acaben les obres de parvulari.

el 1999 han passat 20 anys i es celebra.

L’edifici va ser remodelat l’any 2005 dins una obra que connectava els dos edificis existents i que va donar lloc a diferents ampliacions del recinte escolar.