AFA, Associació de Famílies d’Alumnes

L’AFA, Associació de Famílies d’Alumnes, és una associació sense afany de lucre formada per mares i pares d’alumnes i situada en el mateix centre educatiu amb una missió: contribuir a la millora de la qualitat del sistema educatiu públic i de les condicions d’escolarització dels i les alumnes del centre.

El seu funcionament es basa en el diàleg i en la col·laboració amb els sectors de la comunitat educativa.

Una bona gestió de l’AFA comporta obtenir la participació i dinamització global del centre. Per això cal:

• la col·laboració dels socis
  • l’assessorament de federacions i institucions
  • locals per a desenvolupar les reunions i activitats
  • l’accès a la informació
  • la formació dels pares i mares i de les juntes directives
  • el suport dels i als mestres

L’AFA és un espai que ofereix a totes les famílies una oportunitat única per participar en la vida del centre educatiu i en l’educació que reben els nostres fills. El suport de tots els pares i mares és fonamental perquè l’associació sigui més sòlida i participativa. Des de l’AFA i exercint diferents responsabilitats -econòmiques, legals, laborals i personals- les famílies podem influir en l’educació de tots els alumnes i en la bona marxa de l’escola.

Activitats

• La Castanyada. Les famílies coem castanyes i moniatos per acompanyar els panellets que han elaborat els infants a l’escola.
  • El Quinto. L’AFA recull productes dels comerços del poble i la comarca per a oferir-los com a premis pels més afortunats.
  • La Rostita. El Dijous Gras, famílies, alumnes i mestres voltem pel poble de Montellà tot cantant i fent música per tal de recollir llepolies i ous per cuinar truites pel dinar.
  • Tardes de juny. Organitzem i planifiquem activitats extraescolars les últimes setmanes de curs, per a poder allargar la jornada intensiva amb una activitat atractiva i enriquidora.
  • Festes de fi de trimestre i fi de curs. Organitzem una gran festa per acomiadar-nos, finalitzant amb sopar de germanor.

Organització

Tenim vàries comissions per tal que cadascú sàpiga quina funció pot desenvolupar dins de l’AFA. Aquestes comissions ens ajuden a tenir sempre 1 o 2 responsables de cadascuna que lideren les activitats de la mateixa:

• Comissió Gestora (Junta Directiva)
  • Comissió de Pati
  • Comissió de Carmanyola
  • Comissió Ubiqua

Si teniu qualsevol dubte, suggerència o necessiteu que fem alguna gestió ens podeu escriure al nostre email: afa.ridolaina@gmail.com