Per tal de fer històries , que els nens puguin pensar, organitzar, anar més enllà del joc simbòlic; una proposta fora mitjançant el programa de Comic Life en el que s’afegeixen fotografies i es pot introduir el text del còmic.

El programa organitza els gràfics, el disseny....

La pega es que és una demo gratuïta de 30 dies i que es gasta molta tinta a l’hora d’imprimir i que no va massa be per a nens que necessitin pocs estímuls, o que es perden de seguida. Es pot fer el còmic de forma més casolana, amb el Word o similar.

Es necessiten moltes joguines del tipus de clicks de playmobil, es poden aconseguir moltes demanant a totes les famílies del centre.

Una vegada es tenen molts ninots, els nens de seguida volen jugar, els encanta i els ajuda a conèixer totes les peces que tenen, a organitzar-les per temàtiques, ambientacions...

Poc a poc a mida que van jugant van sorgint petites històries . si una o dos vegades a la setmana tornen a construir la mateixa història o a utilitzar els mateixos ninots, és quan ja poden fer una història una mica organitzada. Depèn del nen i les seves capacitats.

Se li demana al nen que ens expliqui la seva història, ( hi ha nens que nomes poden anomenar el que hi ha davant d’ells, o els complements que porten el ninots...)

Sobre el relat que fa el nen , pot ser que necessiti ajuda per estructurar una mica les seqüències, del que passa primer, ara, i després ....

Se li explica al nen que es pot fotografiar la seva història per parts i després fer un petit còmic.

Amb cartolines, es poden fer servir com a fons de les diferents fotografies.

Es demana al nen que torni a repetir la història però, col·locant els personatges i cada vegada que passi alguna cosa diferent, es farà una foto a l’escena. Fins completar el relat.

(una vegada descarregades les fotos al ordinador, caldrà reduir-les de grandària i de format, per evitar que pesin molt)

Amb una plantilla de word, es van col·locant les fotos en el ordre que ha descrit el nen en la seva història, ( hi ha nens que són capaços de insertar ells mateixos les fotos)

Sota la foto poden explicar el que passa a cada escena. És la seva primera intenció.

Amb les eines de dibuix poden afegir els bocates,

per escriure el que diuen els personatges.

Cal fer una grandària de text molt petita.

Els nens més evolucionats poden escriure el que pensen

els personatges, si es que poden entendre aquesta diferencia.

Segons les capacitats poden fer coses molt senzilles o força complicades, convé no corregir massa els textos, sobre tot al començament, per tal que disfrutin de l’activitat, a mida que van fent més històries diferents, milloren les seves habilitats i llavors es poden dedicar més esforços a millorar les seves competències escriptores.

Hi ha nens que els agrada afegir color, a les lletres, els espais, els bocates,.... poden enriquir molt la seva presentació.

Exemple de còmic

Altres propostes de còmics

Projecte2

Last modified: Monday, 28 March 2011, 12:20 AM