P4 LÒGICA VIVENCIAL

Al llarg de tot el cicle d’educació infantil treballem les matemàtiques a partir de jocs i activitats el màxim de lúdiques possible i gairebé sempre de manera vivencial i manipulativa, sobretot quan introduïm nous conceptes.
Un dels jocs que vam començar al segon trimestre està pensat per treballar la lògica (atributs, canvi de qualitats, producte cartesià, seriacions, conjunts, joc de l’intrús…) tot això amb el seu propi cos.
Tenim tres tipus d’ulleres diferents, tres tipus de barret, corbata o llacet i dos tipus de bigoti. Cada nen/a s’ha de disfressar com vulgui i a partir d’aquí segons el que treballem jugarem d’una manera o de l’altra. Si fem conjunts, posarem els atributs o etiquetes per determinar qui pot entrar a la casa i llavors cada nen/a ha de decidir si pot entrar o no segons els complements que porta.
Si fem producte cartesià (quadre de doble entrada) han d’observar els atributs de cada fila i columna i decidir a quina casella es poden posar. Si juguem a l’intrús, han de descobrir qui nen o nena ha de marxar del conjunt i així amb moltes activitats diferents…
D’aquesta manera els infants van adquirint de manera natural conceptes que de manera abstracta encara els seria molt difícil de comprendre.
Aquí teniu un petit recull de fotografies…


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>